جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه احساء

حوزه/ ائمه جمعه و جماعت شهر احساء در عربستان به شدّت اهانت فرانسه به حضرت نبی اکرم (ص) را محکوم کرده و خواستار موضع گیری بین المللی در قبال این اهانت شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ائمه جمعه و جماعت شهر احساء در عربستان به شدّت اهانت فرانسه به حضرت نبی اکرم (ص) را محکوم کرده و خواستار موضع گیری بین المللی در قبال این اهانت شدند.

اهانت پیامبر اعظم(ص) از اعمال حرام و گناهان بزرگ است

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم السلمان امام جماعت مسجد آل رسول در احساء با بیان اینکه احترام و تعظیم حضرت نبی اکرم (ص) بر امت اسلامی واجب است و اهانت و بی احترامی به ایشان از اعمال حرام و گناهان بزرگ است، افزود: همه مسلمانان بر این مسئله اتفاق نظر دارند و این موضوع شامل همه انبیا و پیامبران و تمامی مقدسات می شود.

وی ضمن محکومیت اهانت مکرر به شخصیت حضرت رسول الله (ص)، گفت: مسئله تأسف برانگیز این است که این اهانت ها در جوامعی صورت می گیرد که مدعی پیشرفت، فرهنگ و احترام به حقوق دیگران و ادیان هستند، آنها به پیروان دین اسلام که شمار آنان به یک میلیارد و نیم در جهان می رسد، احترام نمی گذارند و کاریکاتور های اهانت آمیز منتشر می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سلمان خواستار یاری نبی اکرم (ص) با تمامی راه های ممکن حتی انتشار تصاویری در رابطه با پیامبر شد.

پیامبر اعظم(ص) بر گردن تمامی مردم حتی غیر مسلمانان حق دارد

شیخ عبد العزیز المرزاق امام جماعت مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه المدینه المنوره در شهر احساء، با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) بر گردن تمامی مردم حتی غیر مسلمانان حق دارد، افزود: آن حضرت معلمی است که به جهان آموخت و قبل از دیگران به اروپا احترام به انسان را آموخت و اینکه فرقی میان رنگ و نژاد نیست.

وی افزود: هدف از اهانت به پیامبر (ص)، سرپوش کذاشتن بر مشکلات اقتصادی و معطوف کردن توجه مردم به این اهانت است.

ما با وحدت خود می توانیم رسول الله (ص) را یاری کنیم

شیخ العباس الموسی امام جماعت مسجد المغتسل در شهرک الحوطه گفت: پیامبر اکرم (ص) از بزرگترین شخصیت ها و موجب وحدت میان مسلمانان هست که هیچ کدام از مسلمانان در خصوص ایشان اختلاف ندارند.

وی با بیان اینکه ما با وحدت خود می توانیم رسول الله (ص) را یاری کنیم، اهانت مکرر به نبی اکرم (ص) با کاریکاتور های توهین آمیز را محکوم کرد و خواستار انتشار جمله "لبیک یا رسول الله) در تمامی شبکه های اجتماعی شد.

شیخ الموسی از هنرمندان و فیلمنامه نویسان خواست به رسالت هنری خود در یاری رسول اعظم (ص) که روح اسلام و مهربانی هستند، عمل کنند.

این روحانی شیعه عربستانی، بارزترین روش یاری پیامبر (ص) راتحریم کالاهای فرانسوی دانست و گفت: اگر ملت های در این خصوص موضع گیری کنند، تاجران نمی توانند کالاهای فرانسه را وارد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha