پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرانسوا دوروش حقوقدان فرانسوی

حوزه/ "فرانسوا دوروش" از مکرون خواست به صراحت و با صداقت از مسلمانان عذر خواهی کرده و قانون آزادی مسلمانان در انجام شعائر دینی بدون آزار و اذیت را تصویب کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "فرانسوا دوروش" رئیس سازمان عدالت و حقوق بدون مرز با بیان اینکه دادگاه حقوق بشر اروپا، کاریکاتور های اهانت آمیز علیه نبی اکرم (ص) را جرم دانسته و گفته که تمسخر و اهانت به پیامبر اسلام به هیچ عنوان آزادی بیان نیست، تأکید کرد: امانوئل مکرون بازیگر عرصه سیاسی است و در عرصه دیگر سخنرانی می کند، امّا نمی داند که جهان را به یک جنگ دینی با پیامدهای وخیم، می کشاند.

مکرون باید با صراحت و صداقت از مسلمانان عذرخواهی کند

وی در گفتگو با "عربی ۲۱" از مکرون خواست به صراحت و با صداقت از مسلمانان عذر خواهی کرده و قانون آزادی مسلمانان در انجام شعائر دینی بدون آزار و اذیت را تصویب کند.

شاخص های اقتصاد فرانسه رو به رکود شدید است

این حقوقدان فرانسوی در خصوص تحریم کالاهای فرانسوی گفت: شاخص های اقتصاد فرانسه رو به رکود شدید است و علاوه بر ویروس کرونا، از حماقت امانوئل مکرون خسارت دیده است. اگر کمپین تحریم ادامه یابد، اقتصاد فرانسه خیلی ضرر خواهد کرد، به ویژه که دستان پشت پرده آتش فتنه علیه مسلمانان را تشدید می کند.

"دروش" اشاره کرد: مکرون فرانسه و تاریخ آن را در خدمت به کمپین انخابات خود قرار می دهد و هزینه آن را از اقتدار و اقتصاد فرانسه و خون انسان های بی گناه می پردازد. مکرون مثل یک کودکی است بر روی بشکه باروت نشسته با کبریت بازی می کند.

رئیس سازمان عدالت و حقوق بدون مرز تصریح کرد: ما امروز در مقابل مردی قرار داریم که از تمامی ارزش های عدالت و انسانیت دست کشیده و با حمایت مستقیم از کاریکاتور های توهین آمیز، برخلاف ارزش های فرانسه عمل کرده است.

وی بیان داشت: احمق ها با به بازی گرفتن ترس مردم در اروپا برای پیروزی سیاسی تلاش می کنند، همچنانکه ژنرال عبد الفتاح السیسی رهبر کودتای مصر از ترس از اسلام و ترساندن مردم از خطری که آن را اسلامی توصیف کرد، سوء استفاده نمی نمود تا بعد از کودتا حکومتی ظالمانه در مصر بوجود بیاورد.

امروز شاهد تشدید هجوم سیاسی و رسانه ای علیه اسلام و بزرگان و مقدسات آن هستیم

حقوقدان فرانسوی تأکید کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم، تشدید هجوم سیاسی و رسانه ای تأسف بار علیه اسلام و بزرگان و مقدسات آن است و این اقدامات در جهت رو سفید کردن رئیس جمهور ضعیف و متزلزل سیاسی است که در تمامی سطوح شکست خورده است تا در صندوق رأی پیروزی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha