شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف از دوگانگی رفتار فرانسه در دفاع از آزادی انتقاد کردند و نسبت به اهانت به پیامبر اکرم (ص) هشدار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف از دوگانگی رفتار فرانسه در دفاع از آزادی انتقاد کردند و نسبت به اهانت به پیامبر اکرم (ص) هشدار دادند.

بیانیه دفتر معظم له به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به شرح زیر است:

ما در سالگرد ولادت سرور پیامبران حضرت نبی اکرم (ص) قرار داریم و در این روز زمین به نور پروردگارش روشن شد تا پیامبر اهل زمین را به آنچه صلاح دنیا و آخرت در آن است، دعوت کند. ایشان کتابی آورد که دربردارنده علم گذشته و آینده بود. این کتاب مشتمل بر دین و شریعت بزرگی است که بهترین شریعت ها به شمار می رود. پیامبر اکرم (ص) علم قرآن را در نزد خاندان اطهارش قرار داد و آن بزرگواران سختی های وصف ناپذیری را در راه حفظ دین تحمل کردند.

با وجود اینکه این شریعت، اولین شریعت در دنیا نبود، و شریعت های گذشته به دست ظالمان ضایع شد، امّا شریعت سید المرسلین، با وجود گذشت قرن ها با حمایت فرزندان ایشان و اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین حمایت کسانی که به دست علمای بزرگ ما فارغ التحصیل شدند، باقی است و ما این مناسبت را به حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی جهان به ویژه مسلمانان و مؤمنین تبریک عرض می کنیم.

دوست داریم در این مناسبت به چند نکته بسیار مهم اشاره کنیم:

اول: برخی از کشور ها مدعی آزادی و حمایت از آزادی ملت در زمینه های مختلف هستند و آنچه در سایه این دولت ها اتفاق افتاده و می افتد، اهانت به ادیان به ویژه دین اسلام است، هر انسان عاقلی می داند معنی آزادی این نیست که هر کس هر چه می خواهد انجام دهد و قانون جنگل برقرار شود. امّا معنی آزادی این است که انسان آنطور که می خواهد در چارچوب قانونی که از حقوق همگی حمایت می کند، زندگی کند. همانگونه که قوانین اجازه نمی دهد که یک نفر به دیگری ناسزا بگوید یا متعرض دیگری شود، باید اجازه ندهد که به مقدسات دیگری اهانت کند.

ما اخیرا در فرانسه شاهد تجاوز به مقدسات اسلام به نام آزادی بودیم، بنابراین از رهبران این کشور های می پرسیم، آیا اجازه می دهید یک نفر به اسم آزادی به اموال دولت یا اموال مردم تجاوز کند؟ پس چگونه اجازه می دهید که به مقدسات اسلام اهانت شود؛ مقدساتی که برای مسلمانان از جانشان عزیزتر است.

ما به کسانی که در دفاع از حضرت پیامبر اعظم (ص) با شیوه هایی که اسلام توصیه کرده، صادقانه سخن گفتند یا علیه اهانت کنندگان موضع گرفتند، درود می فرستیم.

دوم: گروهی از کشور ها که خود را حافظ آزادی مردم و اموال و آبروی آنها می دانند، گروهی از جوانان مشتاق دین را برای تجاوز به دیگران تربیت می کنند و آنها را تروریست می نامند. این کشور ها از این گروه ها به عنوان ابزاری برای ایجاد آشوب در کشور هایی که به دنبال تسلیم آنها در برابر خود هستند، استفاده می کنند. این کشور ها، تروریست ها را به وجود می آورند و آموزش می دهند و از آنان برای اهداف مفسدانه استفاده می کند و سپس اسلام را به دین تروریسم متهم می کنند. این مسئله از عجایبی است که هم خنده آور و هم گریه آور است.

سوم: ما همه کشور ها را نسبت به تعرض به دین و بزرگان دینمان مثل حضرت محمد مصطفی (ص) و خاندان اطهارش (علیهم السلام) و اهانت به هر جزء از مقدسات اسلام مثل قرآن کریم و مراکز عبادی و غیر آن هشدار می دهیم؛ چرا که هیچ مسلمان حقیقی، اهانت به دین و مقدسات را تحمل نمی کند.

از عقلای تمامی مناطق جهان می خواهیم از خواب غفلت بیدار شوند و به همزیست مسالمت آمیز حقیقی دعوت کرده و از عنوان آزادی برای نابودی آزادی استفاده نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha