جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بر احترام به هویت، اخلاق، مقدسات و دین ملت ها تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار "مارتن هوت" سفیر اتحادیه اروپا در عراق و هیئت همراه بر احترام به هویت، اخلاق، مقدسات و دین ملت ها تأکید کرده و به برافراشتن پرچم همجنسگرایان از سوی این اتحادیه اعتراض کردند.

ایشان با تأکید بر اینکه فرهنگ احترام به دیدگاه نباید از چارچوب خود خارج شود و به مقدسات، آداب و رسوم، هویت، ارزش ها، اخلاق و دین ملت ها اهانت کند، گفتند: باید برای توسعه و تقریب افکار در جهت اهداف مشترک دو طرف تلاش شود و حرکت آزادی و احترام به دیدگاه نیز تا جایی که منجر به بی احترامی به طرفی نشود، توسعه و رشد یابد؛ به ویژه که عراق کشور میزبان است و مهمان باید در چارچوب احترام به قوانین، دین و مقدسات کشور عمل کند.

اعتراض آیت الله نجفی به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در مقر اتحادیه اروپا در بغداد

آیت الله نجفی به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در مقر اتحادیه اروپا در بغداد که چندی پیش انجام گرفت، اعتراض کردند و آن را تعرض به ارزش ها و مبانی عراق دانستند.

معظم له بر اهمیت توسعه روابط عراق و اروپا به ویژه در زمینه اقتصادی که در جهت خدمت به ملت عراق و کشور های اتحادیه اروپا و بر اساس منافع مشترک باشد تأکید کردند و از دولت ها خواستند در عراق سرمایه گذاری کرده و پروژه های خود را در عراق راه اندازی کنند تا جلوی بیکاری گرفته شود.

آیت الله بشیر نجفی به حمایت از عراق در رفع مشکل آب و برق و بحران مسکن و سوق دادن سرمایه گذاری های اروپایی به سوی عراق تشویق کردند و گفتند: این اقدامات در جهت رسالت انسانی است که اروپا شعار آن را سر می دهد.

همچنین سفیر اتحادیه اروپا از سفر به نجف اشرف و دیدار با مرجعیت دینی آن ابراز خوشبختی کرد و از موضع گیری های حکیمانه مرجعیت دینی در تحقق صلح قدردانی نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha