جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آية الله النجفي

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف تأکید کردند: راه سعادت و خوشبختی انسان در تمسک به اهل بیت (ع) و حرکت در مسیر سیره آنان و توشه گیری از معارف آن بزرگان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از شیعیان پاکستان مقیم کانادا که برای مشارکت در زیارت اربعین به عراق آمده بودند، تأکید کردند: راه سعادت و خوشبختی انسان در تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) و حرکت در مسیر سیره آنان و توشه گیری از معارف آن بزرگان است و ائمه اهل بیت(ع)، راه مستقیم و تحقق رضایت الهی را به ما نشان دادند.

ایشان تصریح کردند: بر هر فرد مؤمنی واجب است که روزانه خود را مورد محاسبه قرار داده و دست از اشتباهات و گناهان بردارد و در پی جبران و اصلاح آن بر آید.

آیت الله بشیر نجفی افزودند: زیارت عتبات مقدسه، نعمت بزرگ و فرصت مهمی است که انسان باید از آن برای اصلاح نفس خود و تغییر آن به سوی بهتر شدن، استفاده کند و به اهمیت و تصمیم و توکل کردن در ترک اشتباهات و گناهان و اصلاح نفس توجه داشته باشد.

معظم له بیان داشتند: اهل بیت (علیهم السلام) به محاسبه روزانه نفس و ایستادگی در برابر تمامی گناهانی که انسان در یک روز مرتکب می شود و تلاش برای اصلاح این بدی ها از طریق استغفار، تشویق می کنند.

این مرجع تقلید در پایان اشاره کردند: هر فردی باید به توبه حقیقی و ترک تمامی گناهان و محرمات روی بیاورد؛ چرا که محرمات، انسان را به هلاکت و بدبختی می کشاند.

هیئت پاکستانی نیز از توصیه های آیت الله بشیر نجفی تشکر و قدردانی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha