جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی در پیاده روی اربعین 99

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نجفی با تأکید بر اهمیت زیارت و رعایت دستور العمل های پیشگیرانه، گفت: میان رفتن به زیارت و محافظت انسان از خود و به خطر نیانداختن آن تناقضی وجود ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی نجفی رئیس دفتر آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف با تأکید بر اهمیت زیارت و رعایت دستور العمل های پیشگیرانه، گفت: بین رفتن به زیارت که اهل بیت (علیهم السلام) به آن تشویق کرده اند و محافظت انسان از خود و به خطر نیانداختن آن تناقضی وجود ندارد.

وی اشاره کرد: علی رغم اینکه گذشت ۱۷ روز از آغاز پیاده روی اربعین حسینی، همچنان شمار مبتلایان همان میانگین سابق است و تعداد بهبود یافتگان رو به افزایش می باشد.

رئیس دفتر آیت الله بشیر نجفی بیان داشت: این زیارت ها امری است که ائمه اهل بیت (علیهم السلام) به آن تشویق کرده اند و همچنین توصیه ای وجود دارد با این مضمون که انسان تا زمانی که مجبور نیست، خود را در معرض خطر نیندازد. بنابراین هیچ تناقضی بین زیارت و جلوگیری از ویروس وجود ندارد و انسان می تواند به زیارت برود و از خود مراقبت کند. با وجود اینکه مردم به کرامت اهل بیت (ع) اعتقاد دارند، احتیاط و هوشیاری ضروری است. امّا توصیه آیت الله نجفی این است که به دستور العمل هایی که کارشناسان برای پیشگیری صادر کرده اند، باید پایبند بود.

فرزند آیت الله بشیر نجفی ادامه داد: مردم به زیارت دعوت شده اند و تا آنجایی که در توانشان هست، ضوابط را رعایت می کنند. علی رغم گذشت ۱۷ روز از آغاز پیاده روی اربعین و مشارکت میلیونی زائران در زیارت حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)، همچنان میزان مبتلایان همچون سابق بوده و شمار بهبود یافتگان رو به افزایش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha