جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت اللہ العظمی حافظ بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار سفیر استرالیا در عراق بر اهمیت تقویت روابط راهبردی میان دو کشور تأکید کردند و خواستار تلاش بر اساس منافع مشترک شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار "پاولی گانلی" سفیر استرالیا در عراق بر اهمیت تقویت روابط راهبردی میان دو کشور تأکید کردند و خواستار تلاش بر اساس منافع مشترک شدند.

از هرگونه اقدامی در جهت حمایت از عراق استقبال می کنیم

ایشان جهان را به حمایت از عراق در جهت پایان بیکاری، احیای صنعت و کشاورزی دعوت کرده و ابراز امیدواری کردند که عراق بتواند برای رسیدن به رشد سیاسی و اقتصادی در چارچوب وحدت ملّی و حاکمیت کامل، روی پای خود بایستد.

آیت الله نجفی با بیان اینکه ما از هرگونه اقدامی در جهت حمایت از عراق به ویژه در زمینه اقتصادی، کشاورزی و صنعتی استقبال می کنیم، از مسئولین عراقی و استرالیایی خواستند اقدامات جدّی، کارآمد و عملی را در مسیر خدمت به دو کشور صورت دهند.

اهمیت احترام به اراده، میراث، اعتقاد و هویت انسان و مخالفت با هرگونه تعرض به بشریت

معظم له در این دیدار بر اهمیت احترام به اراده، میراث، اعتقاد و هویت انسان و مخالفت با هرگونه تعرض به بشریت تأکید کرده و گفتند: از مهمترین اهداف تمامی ادیان آسمانی؛ مخالفت با الحاد، احترام به انسان، مخالفت و مبارزه با ظلم و پایان دادن به هرگونه تعرض فردی، اجتماعی یا بین المللی بین بشر است.

نجف اشرف همیشه با ادیان دیگر به ویژه مسیحیت در ارتباط و گفت‌وگوست

این مرجع شیعه تصریح کردند: نجف اشرف همیشه با ادیان دیگر به ویژه مسیحیت در ارتباط و گفت‌وگوست.

آیت الله بشیر نجفی به جایگاه عراق به ویژه نجف اشرف اشاره کرد و افزود: نجف اشرف در همه عرصه ها حضور دارد و همیشه از حقوق اقلیت های عراق حمایت کرده و پیروان هر دینی در نجف اشرف به راحتی می توانند آئین دینی خود را اجرا کنند.

سفیر استرالیا نیز از دیدار با آیت الله نجفی و اولین سفرش به نجف اشرف ابراز مسرت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha