جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بر ضرورت بازگشت امت به آگاهی، مبانی و ارزش های دین اسلام و اقتدا به سیره نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله نجفی در دیدار محمود قبلان الهاشمی امیر هاشمی های ترکیه و شمال سوریه و هیئت همراه بر اهمیت اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان تاکید کرده و گفتند: اسلام به دنبال تشویق ملت ها به سوی محبت، مودت و احترام به دیگران است.

امیر هاشمی های ترکیه و شمال سوریه از آیت الله نجفی تشکر کرده و هدیه ای از سوی عشایر به عنوان نماد همبستگی عشایر امت اسلامی با مرجعیت نجف اشرف، تقدیم ایشان نمود.

نجف اشرف در طی قرن های گذشته مدافع اسلام محمدی اصیل بوده

جمعی از ادیان و مذاهب اسلامی در سفر خود به نجف اشرف با آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

آیت الله نجفی با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت (ع) بر همزیستی مسالمت آمیز در جامعه تاکید کردند، گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) در حدیثی فرمودند« الناس صنفان إِما أَخ لک فی الدین أَو نظیر لک فی الخلق»؛(مردم دو گروه اند؛ یا برادری دینی تو هستند، یا همانند تو هستند در آفرینش).

ایشان افزود: حکما واضح تر از این سخن که وظیفه انسان عاقل در جامعه را مشخص کرده و ارتباط آن را با دیگران نظم می بخشد، پیدا نکرده اند.

آیت الله نجفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه عراق در طول تاریخ مهد مراکز دینی تمامی ادیان و مذاهب اسلامی بوده، گفتند: نجف اشرف طی قرن های گذشته از طریق حوزه علمیه خود که مادر تمامی حوزه های حوزه های علمیه جهان است، از اسلام محمدی اصیل دفاع کرده است.

وظیفه ما این است که وحدت کلمه داشته باشیم

این مرجع عراقی همگی را برای اصلاح اوضاع عراق و برقرار استقرار در آن دعوت کرده و بیان داشتند: وظیفه ما این است که وحدت کلمه داشته باشیم و برای پیشرفت و اصلاح جامعه و توقف فسادی که از رژیم صدام به جا مانده و بسیاری از کسانی که در حکومت بودند به آن ادامه دادند، تلاش کنیم.

ایشان افزودند: مسئله دیگری که باید به آن پرداخته شود؛ جامعه، جوانان و مبارزه با تمامی توطئه هایی است که قشر جوان را از راه صحیح فکری و اعتقادی منحرف می سازد.

اسلام محمدی اصیل از طریق اهل بیت (ع) به ما رسیده است

آیت الله بشیر نجفی در خصوص اعتقادات و اندیشه اسلامی، با اشاره به اینکه اسلام از دو طریق به ما رسیده که اولی آن راه اهل بیت (ع) است، افزودند: راه اول همان اسلام اصیل محمدی است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه تروریسم که جهان و عراق را مورد هدف قرار دهد، مولود طریق دوم اسلام است، تصریح کردند: اسلام محمدی اصیل از طریق اهل بیت (ع) به ما رسیده و بر محبت، خیر، صلح و همزیستی تاکید دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    0 0
    اسلام یک هویت قرانی است که با احترام به تمام ادیان الهی مبنای پیشرفت و تعالی را در خداشناسی می داند که سبب بیداری افکار عمومی از اعمال شیطانی برخی کشورهای بظاهر مدافع حقوق بشر که هیچ بویی نه از ادیان الهی خود برده اند، نه از انسانیت برده اند می شود، فقط لازم است چشم ها باز شود و اعمال سردمداران امریکایی و رژیم جعلی صهیونیسم دیده شود، اینکه خداوند یکتا بخواهد انی پرده از اعمال آنها بردارد حقیقتی بس اشکار است، اما حکمت خداوند یکتاست که انسانها را اشرف مخلوفات خود قرار داد که با مبارزه با شیطان به اشرف مخلوفاتی خود برسند و زمینه ی ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنند