جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجۃ الاسلام شیخ علی نجفی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی نجفی گفت: آیت الله بشیر نجفی به بیانیه آیت الله سیستانی در خصوص انتخابات زودهنگام و مشارکت در آن اکتفا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی نجفی فرزند آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف گفت: آیت الله بشیر نجفی به بیانیه آیت الله سیستانی در خصوص انتخابات زودهنگام و مشارکت در آن اکتفا کردند.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی اشاره کرد: آیت الله نجفی گفتند که ما به بیانیه آیت الله سیستانی اکتفا می کنیم و مرجعیت بسیار علاقه مند است که سخنان و بیانات خود واضح و روشن باشد و از سوی دیگر چشم انداز و رویکرد کشور و امت را مشخص کند.

حجت الاسلام و المسلمین علی نجفی ادامه داد: هر مرحله دارای واقعیت ها و تصمیماتی است و مرجعیت شهروند عراقی را در انتخاب کسی که نماینده آن در مجلس نمایندگان می شود، صاحب تصمیم نهایی می داند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۱۸ سال از عراق جدید، شهروند عراقی باید قدرت انتخاب و تشخیص داشته باشد و نسبت به کسانی که در دوره گذشته در مسئولیت رده بالا و اداری بودند، شناخت داشته باشد و نسبت به پیرامون از آگاهی و درک برخودار باشد.

فرزند آیت الله بشیر نجفی با بیان اینکه آیت الله سیستانی ضوابط و چارچوب های کلی را مشخص کرده و شهروند را به مشارکت در انتخابات تشویق می کنند و انتخاب را مسئولیت آن می دانند، تصریح کرد: مرجعیت شهروندان را به انتخاب بر اساس ویژگی های مشخص و اینکه نامزد بر ضد حاکمیت و امنیت عراق نباشد و دستش آلوده به فساد نباشد، تشویق می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی گفت: باید عملکرد پارلمان در مقایسه به دوره های گذشته متفاوت باشد و شهروند عراقی صاحب تصمیم باقی بماند.

وی در پایان هشدار داد: از دست دادن فرصت مشارکت گسترده و آگانه در انتخابات، ما را در مسیر نامعلومی قرار می دهد و باید در انتخابات آینده فرصت تازه ای به عراق داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha