جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترکیه، مالزی و پاکستان مرکز رسانه ای مشترک ضداسلام هراسی تشکیل می دهند

حوزه/ یک مرکز رسانه ای مشترک میان ترکیه، مالزی و پاکستان، به عنوان بخشی از استراتژی جهانی علیه نژادپرستی و اسلام هراسی در سرتاسر جهان فعالیت خود را آغاز کرده و با زبان انگلیسی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مرکز رسانه ای مشترک میان ترکیه، مالزی و پاکستان، قرار است به عنوان بخشی از استراتژی جهانی علیه نژادپرستی ضدمسلمانی در سرتاسر جهان فعالیت خود را آغاز کند.

فرهادین آلتون مدیر ارتباطات ترکیه روز جمعه طی گفتگو با خبرنگاران گفت، مرکز رسانه ای و ارتباطات پیشنهادی ترکیه، پاکستان، مالزی، با قدرت تمام و باکیفیت بالا و به  زبان انگلیسی علیه نژادپرستی و اسلام هراسی آغاز به کار خواهد کرد.

وی روز جمعه گفت: ما معتقدیم که این کار یک برند جهانی ایجاد خواهد کرد . در واقع ، ما یک مرکز رسانه و ارتباطی و یک کانال برای مبارزه با اسلام هراسی ایجاد خواهیم کرد. این بستر دیجیتالی فیلم هایی را برای رسانه های اجتماعی ایجاد کرده وساخت مستند و اخبار ویدیویی ساخت و تولید خواهد کرد.

این تصمیم در یک جلسه سه جانبه بین عمران خان نخست وزیر پاکستان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در نخستین جلسه مجمع عمومی آمریکا در نیویورک هفته گذشته گرفته شد.

آلتون گفت: این سه کشور یک گروه مطالعاتی برای کارهای مفهومی تشکیل داده اند. وی افزود که قبل از سفر اردوغان به پاکستان چارچوبی در 23 تا 24 اکتبر تکمیل خواهد شد. آلتون همچنین گفت که تمام فرصت ها و کانال های دیجیتال برای یک شبکه جامع و کارآمد درج خواهد شد.

در مورد زبان کانال ، این مقام آگاه افزود: این کانال در مرحله اول از زبان انگلیسی استفاده می کند و سایر زبان ها ممکن است بعداً گنجانده شوند.

آلتون با اشاره به سخنان اردوغان در مجمع عمومی ایالات متحده ، گفت: یک استراتژی جامع جهانی علیه نژادپرستی ضد مسلمان لازم است.

اردوغان پیشتر با اشاره به اهمیت یک استراتژی جهانی برای مقابله با چنین جنایاتی علیه بشریت ، ظهور نژادپرستی ، خارجی هراسی و تبعیض ضد مسلمانی را تهدید علیه صلح و ثبات بین المللی عنوان کرده بود.

اردوغان همچنین خواسته است تا 15 مارس ، روزی را که حملات تروریستی علیه نمازگزاران مساجد کرایست چرچ به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن 51 نمازگزار گردید را «روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی» تعیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha