جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ حضرت آیت الله بشیر نجفی بر اهمیت تعهد و وفاداری به رسول اکرم از طریق ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و مودّت ایشان تاکید کردند و افزودند: اهل بیت (ع) باب نجات و راه هدایت به سوی اسلام ناب هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از مؤمنین شهر بصره و ذی قار عراق به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف دیدار کردند.

آیت الله نجفی در این دیدار بر اهمیت تعهد و وفاداری به رسول اکرم از طریق ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و مودّت ایشان تاکید کردند و افزودند: اهل بیت(ع) باب نجات و راه هدایت به سوی دین اسلامی اصیل هستند.

معظم له در بخشی از سخنان خود، به حوادثی که برای حضرت فاطمه زهرا (س) پیش آمد و سختی هایی که آن حضرت برای محافظت از دین اسلام به متحمل شدند، پرداختند و تاکید کردند: اذّیت و آزاری که حضرت زهرا (س) با آن رو به رو شدند، به خاطر اصرار ایشان در حفظ اسلام و مبارزه آن حضرت با کسانی بود که سعی داشتند اسلام را از مسیر درست آن منحرف سازند.

در پایان حاضرین، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفته و سؤالات شرعی خود را مطرح کردند.

پیوند های مشترکی میان مذاهب اسلامی هست، که باید به آن تمسک جست

آیت الله بشیر نجفی همچنین در استقبال از گروهی از مدرسه تبلیغ و ارشاد شافعی تاکید کردند: پیوند های مشترکی میان مذاهب اسلامی وجود دارد که باید به آن تمسک جست و آن را تقویت کرد.

ایشان اشاره کردند: اختلاف در مذهب نباید منجر به اختلاف میان اعضای یک جامعه واحد شود.

حضرت زهرا (س) آن تعرض ها و رنج ها را برای حفظ دین متحمل شدند

جمعی از مؤمنین از داخل و خارج عراق به ویژه پاکستان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با آیت الله بشیر نجفی دیدار کرده و این مصیبت جانسوز را به ایشان تسلیت گفتند.

آیت الله نجفی ابعاد جایگاه و عظمت دختر بزرگوار حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) پرداختند و تاکید کردند: احیای عملی امر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و اینکه این بزرگواران الگوی ما در اعمال، اندیشه و گفتار ما باشند، بسیار اهمیت دارد و موجب کسب خیر دنیا و آخرت می شود.

ایشان در بخش دیگر به مصائب و رنج هایی که اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از طرف خارجین از سنت محمّدی، متحمل شدند، اشاره کردند و تصریح کردند: تمام آن مصائب به خاطر اصرار بر حفظ دین اسلام اصیل و جلوگیری از انحرافات بود و حضرت زهرا (س) برای بالا بردن جایگاه اسلا و آشنایی مسلمانان با راه مستقیم، جانفشانی و ایثار کردند.

آیت الله بشیر از سفیر عراق در ترکیه استقبال کرد

آیت الله بشیر نجفی از حسین الخطیب سفیر عراق در ترکیه استقبال کرد و از نقش سفارت عراق در حمایت از مسائل مشترک عراق و ترکیه مطلع شدند.

ایشان تاکید کردند: منافع عراق، ملت آن و حاکمیت آن در تمامی روابط بین المللی مدّ نظر باشد.

مدیر بنیاد شهید نجف اشرف با آیت الله نجفی دیدار کرد

امیر کمونه مدیر بنیاد شهید نجف اشرف با آیت الله بشیر نجفی دیدار کرد و معظم له بر اهمیت حمایت از ایتام و خانواده های شهدا و کسانی که جانشان را در دفاع از عراق و مقدسات آن تقدیم کردند، تاکید کردند.

ایشان تصریح کردند: خدماتی که ما به خانواده های شهدا ارائه می دهیم بخشی از واجب شرعی، ملّی و انسانی ما است و این مؤسسه باید تمام توان خود را برای عمل به وظیفه خود به کار گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha