پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ حسن الصفار

حوزه/ شیخ حسن الصفار اصرار برخی از مقامات غربی در تکرار اهانت به پیامبر اسلام(ص) به بهانه آزادی بیان را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان و امام جمعه شهر قطیف با اقدام خشونت بار و تروریستی به نام دفاع از نبی اکرم (ص) مخالفت کرد و اصرار برخی از مقامات غربی در تکرار اهانت به پیامبر اسلام(ص) به بهانه آزادی بیان را محکوم کرد.

مسلمانان به صورت مسالمت آمیز به این اهانت واکنش نشان دهند

وی از اقدام برخی از مقامات غربی در تکرار اهانت به نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و تازه کردن این اهانت به صورت هر ساله انتفاد کرد و مسلمان را به واکنش به این اهانت به روش مسالمت آمیز و مطابق قوانین و ضوابط کشوری که در آن زندگی می کنند، دعوت نمود.

جریان های افراطی اروپا از رشد اسلام در غرب رنج می برند

شیخ الصفار با بیان اینکه جریان راستگرای افراطی اروپا و جریان های نژاد پرست و مقامات سیاسی و دینی کلیسایی و رسانه ای با ترویج اسلام هراسی برای توجیه اهانت های پی در پی به نبی مکرم اسلام (ص) اقدام می کنند، افزود: این جریان های متعصب، از رشد اسلام در جوامع غربی و تبدیل آن به دین دوم در اروپا و از پیش بینی قرار گرفتن دین اسلام در رتبه اول در نیمه قرن کنونی، رنج می برند و درد می کشند.

امام جمعه قطیف بیان داشت: آنها به دنبال توقف گسترش اسلام از طریق خدشه دار کردن چهره آن در اذهان و تحریک برخی از مسلمانان به واکنش های ناپسند مثل اعمال خشونت بار و تروریستی به نام دین هستند.

باید برای محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص) اجماع جهانی انجام گیرد

شیخ الصفار دولت های اسلامی و مؤسسات مختلف را به تلاش برای تحقق اجماع جهانی در محکومیت اهانت به رهبران دینی تمامی ادیان و مذاهب دعوت کرد و گفت: این به معنی این است که ما مسلمانان در میان خود و در میان مذاهب و طوایف خود و نسبت به پیروان ادیان دیگر به این مسئله پایبند باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: جایز نیست که پیروان یک مذهب اسلامی به رهبران مذهب اسلامی دیگر اهانت کنند؛ چرا که این اهانت موجب ایجاد نفرت و برخورد میان مذاهب اسلامی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha