پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجتبی اصغری

حوزه/ حجت الاسلام اصغری گفت: آینده‌ای که اسلام برای انسان مؤمن و ولایی مشخص می‌کند، در عنوان انتظار بیان می‌شود و این امر به شخص روحیه خودباوری، ظلم ستیزی، حفظ فضائل اخلاقی، جامعه سازی، تمدن سازی و آمادگی مقابله با حوادث و اتفاقات مختلف را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام مجتبی اصغری امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ماکو که به صوت مجازی برگزار شد، با اشاره به استراتژی انتظار و مهدی‌ستیزی توسط دشمنان دین، اظهار داشت: اسلام امروزی به عنوان یک دین و آئین موثر در جامعه بشری به دو بخش اختلاطی و تحریفی که برگرفته از نظرات اشخاص در دوره‌های مختلف و زمان‌های متعدد و متاثر از حاکمان و زمام داران است، قابل تقسیم است.

وی ادامه داد: اسلام  انحرافی در مقابل اسلام «خالص و ناب» که برگرفته از قرآن و سنت و سیره معصومین(علیهم السلام) است، قرار دارد که اسلام ناب در هیچ دوره ای دچار دگرگونی و تحریف نشده و هیچ حاکمی، در اسلام ولایی(خالص و ناب) تأثیرگذار نبوده است.

کارشناس دینی تصریح کرد: اختلاف عمده و شاخص این دو نگرش در اسلام، بحث امامت و ولایت است و از همان اول تاریخ اسلام، مسئله امام زدایی، ولایت ستیزی و ولایت گریزی توسط حاکمان جامعه مطرح بوده و در مسیری که عده‌ای ترسیم نمودند دین را حرکت می‌دادند و نظرها و دیدگاه‌های متفاوتی هم از نظر اندیشمندان و دانشمندان در مورد این اسلام ارائه گردیده است.

وی بیان داشت: تنها مکتبی که تا به حال دست خوش نظرات شخصی و دیدگاه‌های اعتباری نگردیده است، اسلامی است که براساس دیدگاه ولایت استوار مانده است و پشتوانه قوی، محکم و مستدل از عقل و نقل و گذشته‌ای مملو از افتخار و مباهات اسلامی داشته و آینده‌ای روشن و امیدوارکننده دارد و انسان را برای آن آینده آماده کرده و برای رسیدن به اهدافی والا تربیت می‌کند.

حجت الاسلام اصغری افزود: آینده‌ای که اسلام برای انسان مؤمن و ولایی مشخص می‌کند، در عنوان انتظار بیان می‌شود و این امر به شخص روحیه خودباوری، ظلم ستیزی، حفظ فضائل اخلاقی، جامعه سازی، تمدن سازی و آمادگی مقابله با حوادث و اتفاقات مختلف را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه همه انسان‌ها اعم از مسلمان و غیرمسلمان معتقد به ظهور یک منجی هستند، اما متاسفانه عده‌ای به خاطر حفظ قدرت دنیوی، ثروت، مقام و شهرت خود به دنبال راه اندازی حرکت‌های مهدی‌ستیزی هستند، چون ظهور را مانعی برای دنیا و قدرت خود می‌دانند و بنابراین با تمام قوای اعتقادی و سیاسی، راه اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و اینترنتی و صرف هزینه‌های گزاف و سنگین به میدان آمده‌اند تا از یک طرف استراتژی انتظار را از دایره اعتقادی خارج کنند و از یک طرف با ترفند مهدویت ستیزی مانع رغبت مردم به اسلام و ولایت شوند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha