شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رهبرانی دینی لبنان

حوزه/ آیت الله قبلان و شیخ حسن و شیخ دریان از رهبران دینی لبنان جنایت هایی که جان انسان های بی گناه را گرفت و تلاش برای ربط دادن این جنایت های خونین و وحشی به اسلام را به شدّت محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و شیخ عبد اللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان و شیخ نعیم حسن رئیس طایفه دروزی های موحد در بیانیه ی مشترکی گفتند: عملیات تروریستی که شهروندان بی گناه را در شهر پاریس و شهر نیس فرانسه و بعد از آن در شهر وین اتریش هدف قرار داد، علامت سؤال بزرگی در خصوص هویت محرک، برنامه ریز این عملیات و دلایل اصلی این عملیات که هر انسان عاقلی آن با هر اعتقاد، نژاد و رنگی را محکوم می کند، به وجود می آورد.

ادعا های جنایتکاران کاملا با دین در تناقض است

رهبران دینی لبنان با اشاره به اینکه ادعا های جنایتکاران مبنی بر اینکه آنها این جنایت های وحشی را به نام دین مرتکب می شوند، کاملا با دین در تناقض است و مجریان این عملیات و تحریک کنندگان به این آن، دشمنان دین هستند. افزودند: آنها با رفتار جنایتکارانه خود و با تعرض به انسان های بی گناه و عبادتگاه ها و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بی گناه، مرتکب بدترین انواع جنایت ها می شوند که به شدّت مورد محکومیت قرار می گیرد و این جنایت موجب فتنه انگیزی و فساد در زمین می شود.

مقامات ذیربط بر احترام به شعائر و بزرگان دینی تأکید کنند

آیت الله قبلان، شیخ دریان و شیخ حسن از مقامات ذیربط خواستند بر احترام به شعائر و بزرگان دینی تأکید کنند و خواستار محاکمه جنایتکاران و قاتلان و اجرای شدیدترین مجازات ها شدند و نسبت به قرار گرفتن در دام ربط دادن جنایت قتل عمد به نام دین هشدار دادند و گفتند: قانون فرانسه که در سال ۱۹۰۵ تصویب شد بر جدایی دین از دولت تأکید دارد، امّا لغو ادیان و ایمان به آن را تصویب نکرده است.

اسلام دین سلام (صلح) است

این عالمان دینی لبنان بیان داشتند: اسلام دین سلام (صلح) است و سلام یکی از اسمای حسناست و انسان به خاطر انسان بودن در دین اسلام مورد احترام است و تعرض به آن به معنی تعرض به تمامی بشریت است.

آیت الله عبد الامیر قبلان و شیخ حسن و شیخ دریان جنایت هایی که جان انسان های بی گناه را گرفت و تلاش برای ربط دادن این جنایت های خونین و وحشی به اسلام را به شدّت محکوم کردند و خواستار شناسایی هویت تشویق کنندگان، حمایت کنندگان و عاملان جنایتکار شدند و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha