شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابراهیم افتخاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمعیت ۶۰ میلیونی فرانسه حدود ۱۰ درصد آن مسلمان هستند و تمدن شیطانی می‌خواهد مانع پیشرفت تمدن الهی و اسلامی شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج، در رابطه با توهین اخیر رئیس جمهور فرانسه به ساحت قدسی و نورانی پیامبر(ص) به چند نکته اشاره کرد.

وی عنوان کرد: نکته اول که باید مدنظر باشد اینکه مکرون رئیس جمهور فرانسه توهینی‌کرده که باید پاسخ داده شود و سیاست‌مداران، مسئولان فرهنگی، مسئولان سیاست خارجی و سران فرقه‌ها و ادیان باید از توهین به ادیان و مذاهب جلوگیری و واکنش نشان دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: توهین صورت گرفته را نباید توهین یک شخص در یک کشوری به پیامبر اسلام(ص) بدانیم این یک بخش از مراحل یک نبرد تمدنی بین تمدن اسلام و تمدن غرب است.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به نگاهی به تمدن غرب، گفت: اگر بخواهیم از بالا به تمدن غرب نگاه کنیم یک تمدن وحشی است. در ۵ قرن اخیر همین غربی‌ها بودند که بعد از رنسانس خود را از قافله علم و تمدن دنیا عقب دیدند و به بهانه ارتباط با هندوستان به آمریکا رفتند و در مقابل تمدن «اینکا» و «مایا» دست به جنایت، قتل و غارت و آدم‌کشی زدند و برای به دست آوردن طلا و الماس آن تمدن را از بین بردند، زمانی هم که دیدند آمریکا زمین‌های حاصل خیزی دارد همه مردم آنجا را هم نابود کرده‌اند، از  کشورهای انگلستان، پرتغال و اسپانیا رفتند در آن کشور و هر کدام بخشی از آن را مستعمره خود کردند که بعدها همین ایالت ها با هم شریک و متحد شده و کشور ایالات متحده آمریکای امروزی را تشکیل دادند.

این کارشناس دینی ادامه داد: اروپایی‌ها بعدها وارد آمریکای جنوبی شدند که می‌بینیم نصف مردم قاره آمریکا به زبان اسپانیایی و نصف آن‌ها در کشور برزیل به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. اروپایی‌ها هم دین و هم زبان مردم آمریکای جنوبی را تغییر دادند، بعد هم به، آفریقا و سپس به سمت آسیا آمدند. جریان رضاخان و محمدرضا شاه پهلوی که انگلیسی‌ها به سر کار آوردند و آنچه در تاریخ معاصر خواندیم همه نمونه بارزی از تمدن غرب وحشی است.

وی در بخش دوم سخنان خود به کسانی که تلاش دارند چهره آمریکا و اروپا را بزک کنند اشاره کرد و یادآور شد: آنهایی که می‌خواهند چهره اروپا را بزک کنند تصویری از فرانسه ارائه می‌دهند شبیه یک تمدن رؤیایی! برخی ها از آمریکا و فرانسه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی و حوزه اسکاندیناوی تصاویری ارائه می‌دهند که چه کشورهای مرتب و منظمی هستند، زندگی در این کشورها  راحت و خوب است و آرزوی همه است و بعد این پیشرفت ها را را با نقاط ضعف کشورهای آسیایی از جمله ایران مقایسه می‌کنند و چهره آنها را بزک می‌کنند در حالی که اگر خوب و دقیق نگاه کنیم این تمدن بر خون مظلومان عالم و آدم‌کشی‌هایی که راه انداختند بنا شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آنها می‌خواهند از دین مسیحیت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند، گفت: آنها به بهانه حقوق بشر به سایر فرهنگ‌ها و ادیان توهین کردند. چون فرانسوی ها و اروپایی‌ها می‌بینند دین اسلام دین رحمت و عقلانیت است، دینی که برای انسان‌ها حقوق واقعی قائل است. حقوق بشر واقعی را باید در تعالیم، مناسک و اخلاق اسلام مشاهده کرد، همین دین باعث جذب انسان‌های آزاده جهان به خود شده؛ لذا آنها سعی دارند با توهین و تحقیر و ارائه نسخه‌بدل‌هایی جلوی گسترش دین اسلام را بگیرند.

وی ادامه داد: از جمعیت ۶۰ میلیونی فرانسه حدود ۱۰ درصد این کشور اروپایی مسلمان هستند و این تمدن شیطانی می‌خواهد مانع پیشرفت تمدن الهی شود.

حجت‌الاسلام افتخاری با اشاره به مشارکت کشورهای اروپایی و دولت آمریکا برای ایجاد و توسعه داعش، افزود: آنها با ایجاد داعش سعی کردند چهره و تصویر زشتی از اسلام به دنیا ارائه دهند و بگویند آن حکومت جهانی اسلام و آنچه مسلمانان دنبال آن هستند، بحث ظهور و سیطره اسلام بر دنیا این است و داعش می‌خواهد اینگونه حکومت تشکیل دهد که به لطف الهی با محوریت ایران جبهه مقاومت شکل گرفت و حکومت داعش را از بین بردند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: این اقدامات را غربی‌ها انجام دادند البته کارهای آنها مسبوق به سابقه است، در همین نشریه شارلی ابدو سال‌ها است کاریکاتورهایی از پیامبر به تصویر کشیده می‌شود و مسلمانان و پیامبر(ص) را به تمسخر می‌گیرند، هم دولت وقت فرانسه هم هنرپیشه‌های معروف این کشور حتی هنرپیشه‌های هالیودی حمایت کردند، از همین منظر است که معتقدیم این توهین‌ها، پازل‌های همان نبرد تمدنی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha