جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استکبارستیزی

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین کارهای جریان مؤمن و انقلابی باید این باشد که دنیای استکبار را با ابزار هنر و رسانه به چالش بکشد.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که باید از طریق ابزار رسانه و هنر، نظم نوین جهانی که مبتنی بر ظلم و استکبار با محوریت تأمین منافع کشورهای نظام سلطه است را به چالش جدی کشید، ابراز داشت: متاسفانه ما در این زمینه و نیز شناساندن حقیقت نظام استکبار برای آحاد جامعه از جمله نسل جدید، تا حدودی ضعیف عمل کرده ایم و لذا نیاز به بازنگری در برخی روش ها و تاکتیک ها به خصوص در وادی رسانه داریم.

وی افزود: با توجه به ناتوی فرهنگی و رسانه ای دشمن ضروری است که ما در مقابل، استثمارگری آمریکا و خوی استکباری آن را به شکل هنرمندانه در فیلم ها و سریال ها نشان دهیم که متاسفانه در این امور بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

مدرس سواد رسانه ای همچنین گفت: متاسفانه از سوی دیگر در بین برخی از اقشار جامعه از جمله برخی از جوانان و حتی تحصیل کرده های دانشگاهی، فضای آمریکادوستی مشاهده می شود و گویا منطق و استدلال از بین رفته و شکاکیت نسبت به بسیاری از چیزها جای آن را گرفته است، کما این که مقام معظم رهبری نیز فرمودند امروز محوریت فعالیت های فرهنگی دشمن، تردید افکنی در اذهان است.

وی تأکید کرد: عدم تبیین و شناساندن همه زوایا و ابعاد غرب و به ویژه آمریکا، یکی از مشکلات رسانه ای ماست و حال آن که ما باید به طور دقیق و علمی در این باره کار کنیم و تنها به ابعاد سیاسی قضیه نیز نپردازیم، بلکه مشکلات و گرفتاری های فرهنگی و اجتماعی که منشا آن استکبار است را هم برای جامعه تبیین کنیم.

حسین خانی همچنین با اشاره به این که تبیین شاخصه های استکبار از منظر قرآن و حدیث و نیز تبیین گفتمان امام و رهبری در این باره از مهم ترین مسایل است، گفت: به خصوص در ابعاد هنری و تولید سریال ها و فیلم ها باید به درستی این مساله مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که ما گاهی فیلم یا سریالی می سازیم که اصلاً پشت آن هدف و برنامه مشخصی وجود ندارد و این ها نمی تواند زمینه ساز ارتقای بصیرت و آگاهی مردم گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha