دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبادت

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی شرط بقای عمل را اخلاص عنوان کرد و گفت: ریا، عُجب، خودپسندی و مرحبا گفتن دیگران برای اعمالی که انجام می دهیم، اجرش را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، اشرف عبدالعلی زاده امروز در نشستی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه باید مراقب باشیم اعمالمان تضییع نشود، اظهار داشت: در روایات تصریح شده است؛ کار خیری که انسان موفق به انجام آن می شود نگاه داشتن و هدر ندادن آن، مشکل تر از انجامش می‌باشد.

 وی ادامه داد: نگه داشتن عمل، ریاضت و مخالفت نفس بیشتری می خواهد، زیرا ریا، عُجب، خودپسندی و مرحبا گفتن دیگران برای اعمالی که انجام می دهیم، اجرش را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: کسانی که اعمال خیر انجام می‌دهند نباید کاری کنند که آن عمل باطل شود و اگر کسی برای خدا کار می‌کند لازم نیست برای دیگران بازگو کرده و از آن‌ها اجری طلب کند.

وی اظهار کرد: در هر قسمتی از اقسام عبادات، مانند درس خواندن، تدریس، تبلیغ یا عبادات و کارهای خیر دیگر، مانند ساخت مسجد، حسینیه و...  اصل آن اگر ریا نباشد، نگه داشتنش مشکل است و باید مواظب بود که هدر نرود.
 
عبدالعلی زاده در پایان تصریح کرد: اخلاص امام خمینی (ره) یکی از عوامل ماندگاری نام ایشان و پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha