یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانشجویان فیلیپینی پرچم آمریکا را آتش زدند

حوزه/ اللهوردی‫زاده با تصریح بر این‫که دیوان عالی آمریکا ۳۰ سال پیش طی حکمی جرم تلقی کردن آتش زدن پرچم آمریکا را در تضاد با قانون اساسی این کشور خوانده است، گفت: از نظر این دیوان، آتش زدن پرچم نوعی ابراز عقیده از سوی معترضان است و مطابق متمم اول قانون اساسی که مدافع آزادی بیان است نمی‌توان آن را غیرقانونی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‫غربی، لیلا اللهوردی زاده، شامگاه چهارشنبه در نشست فرهنگی و سیاسی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین‫ دژ به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که همه ساله در راهپیمایی ‫ها به عنوان نماد مبارزه با استکبار صورت می ‫پذیرد، سوزاندن و لگدمال کردن پرچم کشورهای مستکبر است، اما این اقدام از طرف برخی افراد مورد انتقاد قرار می گیرد و این دسته معتقد بودند که پرچم هر کشور نماد ملت و هویت آن کشور است و سوزاندن نماد یک کشور توهین به مردم آن می ‫باشد.

وی اضافه کرد: آتش زدن نمادهای خاص در اعتراض به استکبار، خاص ملت ایران نیست و در سراسر جهان این عمل توسط ملت ‫ها صورت می‫ پذیرد و در بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا سوزاندن پرچم و پاسپورت یک کشور توسط مردم‫شان بارها صورت پذیرفته و ما شاهد آن بوده ‫ایم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان ‫غربی افزود: اگر پرچم نماد ملت یک کشور است، چرا زمانی که خانم انوشه انصاری قصد داشت با پرچم ایران به فضا برود با آن مخالفت شد و چنین اجازه ‫ای به او ندادند.

اللهوردی‫ زاده، خشم علیه سیاست ‫های استکبار، بیداری ملت ‫های تحت سلطه استکبار و جنایات حاکمیت آمریکا علیه بشریت را از مهم‫ترین دلائل سوزاندن پرچم آمریکا عنوان کرد و گفت:  آتش زدن پرچم آمریکا توهین به مردم کشور نیست، همچنان که رهبران نظام بارها اعلام کرده ‫اند که با مردم ایالت متحده مشکلی نداریم، بلکه نشانه خشم علیه سیاست‫های استکباری، ظالمانه و ضد بشری آمریکا است.

وی تاکید کرد: آتش زدن پرچم آمریکا یا انگلیس حاوی این پیام برای مردم این کشورهاست که بدانند دولتمردان آن‫ها حیثیت و اعتبار بین المللی‫ آنان را لکه دار کرده اند و  بکوشند  با دقت در انتخاب رهبرانشان و اعتراض به عملکرد آنان موجبات تغییرات اساسی در سیاست خارجی ایالات متحده را پدید آورند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‫ غربی با طرح این سؤال که مگر مردم آمریکا نسبت به ملت ‫‫های دیگر چه برتری دارند که می‫ توانند سالانه میلیون ‫ها انسان را قتل عام کنند، اما کسی حق ندارد حتی به پرچم آن‫ها اهانت کند؟، اضافه کرد: از نظر دیوان عالی آمریکا، آتش زدن پرچم نوعی ابراز عقیده از سوی معترضان است و مطابق متمم اول قانون اساسی این کشور که مدافع آزادی بیان است، نمی‌توان آن را غیرقانونی دانست. حالا باز می بینیم در کشور ما عده ‫ای کاسه داغ تر از آش شده و پرچم استکبار را آتش نمی زنند.

وی در پایان لغو قردادهای تسلیحاتی با ایران بعد از انقلاب، پشتیبانی از تروریسم بر ضد انقلاب اسلامی، جاسوسی دیپلمات ‫های آمریکا و تلاش برای براندازی نظام، توقیف اموال ایران، تحریم کامل اقتصادی، حمله نظامی در طبس، حمایت آشکار از عراق در جنگ هشت ساله و ... را از مهم‫ترین جنایات آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha