پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان همدان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه ادامه دهندگان راه انبیا و حافظان پرچم دین هستند، گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها همچون انبیا مردم را به سمت خداوند هدایت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان همدان که بصورت محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد با تبریک به طلابی که امروز به لباس مقدس روحانیت ملبس می‌شوند، اظهار داشت: بسیاری از طلاب زمانی که در این مسیر قدم می‌گذارند و وارد حوزه می‌شوند با استقامت خود، ادامه دهنده راه انبیا هستند، بنابراین باید مراقب وسوسه‌های جنی و انسی در ادامه راه خود باشند.

وی با اشاره به اینکه طلبگی دارای سختی‌هایی است، مطرح کرد: قطعا استقامت در کارها، امر آسانی نیست، و لذا به همین دلیل نتیجه استقامت در کارها به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تقدیر از خانواده‌های طلاب که عزیزان خود را به عنوان سرباز امام زمان(عج) به حوزه فرستاده‌اند، گفت: طلاب باید برای دستیابی به موفقیت در این راه استقامت کردن را از پیامبر گرامی اسلام(ص) فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را وقف امام صادق(ع) کرده‌اند، ابراز داشت: قطعا این اقدام خانواده طلاب که از آن می توان به عنوان یک باقیات الصالحات یاد کرد، دارای اجری الهی است و خداوند این کار را ضایع نخواهد کرد، چرا که این خانواده‌ها برای تربیت نیروی انسانی در راه دین خداوند سرمایه گذاری کرده‌اند.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: در کنار افراد خیر حوزه ساز، که برای دین خدا سنگر می‌سازند، که البته کار آنها بسیار قابل تقدیر است، باید به سنگرنشینان این سنگرها که با وجود مشکلات باز هم با تمام وجود در راه دین خدا در حال جهاد هستند نیز افتخار کرد.

طلاب حوزه‌های علمیه حافظان پرچم دین خدا هستند

وی خطاب به طلاب با تاکید بر اینکه تزکیه جز برنامه‌های رسول اکرم(ص) بود، عنوان کرد: طلاب باید با الگو قرار دادن سیره پیامبر اسلام، نسبت به تزکیه نفس خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و از آن غافل نشوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در درجه اول امیدوار هستیم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم به خودسازی بپردازیم و در گام‌های بعدی، در بعد علمی و عرصه تبلیغ دین با جدیت وارد میدان عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه ادامه دهندگان راه انبیا و حافظان پرچم دین هستند، بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز در این سال‌ها همچون انبیا مردم را به سمت خداوند هدایت کرده‌اند و نشان دهنده این استمرار مسیر بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان در بخش پایانی سخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله فاضلیان، با بیان اینکه ایشان در حد توان در جهاد اکبر به خود سازی رسیده بود و در جهاد اصغر هم در جبهه‌های جنگ تحمیلی هم اسوه‌ای برای رزمندگان بود، گفت: فرزند آیت الله فاضلیان بارها اشاره کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین دعاهای پدرم این بود که تمام فرزندان ایشان از علمای ربانی قرار گیرند و لذا باید گفت، "قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری".

وی با بیان اینکه آیت الله فاضلیان باید اسوه و الگویی برای همه طلاب باشد، عنوان کرد: ایشان با وجود آنکه چندین سال امام جمعه در همدان و ملایر بودند، اما آنچه پس از رحلتش در دنیا می‌گذارد، تنها محبت اسلام و اسلام واقعی در قلوب مومنان و جوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha