پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: طلاب در میدان‌های مختلف خدمت رسانی همچون سیل، زلزله و حالا در کرونا ثابت کردند تا پای جان حاضر و آماده خدمت به مردم اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در آیین افتتاحیه حضور نیروهای جهادی همدان در مراکز درمانی با تاکید بر اینکه اگر کاری از دست انسان بر می‌آید از نظر شرعی باید آن را انجام دهد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس این بسیج عمومی بود که به داد نیروهای مسلح رسید و لذا اگر دولتمردان ما نیز به این مسئله معتقد بودند امروز با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

وی با تقدیر از فراهم کردن شرایط حضور جهادی و بسیج عمومی در کمک به کادر درمانی، مطرح کرد: ما به وجود طلبه‌هایی که در مراکز مختلف درمانی به صورت جان بر کف و داوطلبانه، برای رضای الهی و بدون چشم داشت به مسائل مالی در حال خدمت رسانی هستند،  افتخار می‌کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: طلاب در میدان‌های مختلف خدمت رسانی همچون سیل، زلزله و حالا در کرونا ثابت کردند اگر وظیفه خود را تشخصی دهیم، تا پای جان حاضر و آماده هستیم و ما نیز به عنوان خدمتگزار طلاب، دست این عزیزان را می بوسم و خدا را شاکریم که افتخار خدمت به این طلاب را داریم.

وی با اشاره به اینکه در کنار کسانی که در مسائل اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند و ریشه جان مردم و اقتصاد در دستان آنها است، این نیروهای جان بر کف نیز حضوری پرشور دارند، ابراز داشت: همین نیروهای بسیجی و جان بر کف بودند که انقلاب را ایجاد کردند و طاغوت تا دندان مسلح را از کشور به بیرون انداختند و لذا امروز نیز نباید از ظرفیت نیروی های بسیجی غافل شویم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در ادامه با بیان اینکه مساله در خدمت مردم بودن نباید اخلاص ما را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: اخلاص ما در این است که کار تنها برای خداوند باشد و در خدمت مردم، و به دنبال فصل الهی و رضایت خدا باشیم.

وی تصریح کرد: طلبه ای که مشغول خدمت برای رضای خداوند است اگر جانش را از دست دهد افتخار شهید فی سبیل الله را کسب کرده است چرا که هدف و راه او، در مسیر الله بوده است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه طلاب این حضور را توفیقی از جانب خداوند باید بدانند، گفت: خواهش بنده از طلاب و عزیزانی که بر بالین بیماران حاضر می شوند این است که دعایی که در وسایل جلد دوم و دعای حضرت زین العابدین در صحیفه سجادیه در خصوص صبر مریض آورده شده را با خود به همراه داشته باشند و آن را برای مریض بخوانند که بسیار دلگرم کننده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha