جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طاهری

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه نباید منتظر بمانیم تا کسی علامه طباطبایی شود، گفت: هر کسی می‌تواند در حد خودش تبدیل به این بزرگان شود حتی اگر او جزء عوام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری بعد از ظهر امروز در مراسم یادبود آیت الله فاضلیان که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد، با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه و احترام به علما، اظهار داشت: کسی که به یک عالم توهین کند، علم را تحقیر کرده و کسی که به علم توهین می‌کند به معنای آن است که به پیامبر توهین کرده است.

وی با بیان اینکه با قطره اشک عالمی، دریایی از جهنم خاموش می شود، گفت: به همان اندازه که این جایگاه احترام دارد، نیازمند مراقبت نیز می‌باشد و لذا قطره‌ای هوای نفس نیز می‌تواند دریایی از علم را آلوده کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: عالمی که تقوای لازم را نداشته باشد ولو اینکه انبوهی از علم باشد، باز هم خطر هوای نفس در او وجود دارد و می‌تواند علمش را به تباهی بکشاند، بنابراین در این راه نیازمند ایستادگی جدّی در برابر هوای نفس هستیم.

وی با اشاره به خاطره ای از آیت الله فاضلیان در محضر آیت الله آخوند، مطرح کرد: بعد از اینکه در زمان آیت الله آخوند فردی به علت آنکه در زمان تزریق، آمپولش خوب هواگیری نشده بود، فوت کرد، آقای آخوند این موضوع را به یک درس معنوی و اخلاقی تعبیر کردند و گفتند همان طور که مقداری هوا در آمپول انسان را می‌کشد، وجود هوای نفس نیز انسان را از بین می‌برد.

این استاد حوزه با بیان اینکه در زندگی برای عبور از تاریکی‌ها و ظلمت، باید به دنبال نور باشیم، عنوان کرد: نباید منتظر بمانیم تا کسی علامه طباطبایی شود، بلکه هر کسی می‌تواند در حد خودش تبدیل به این بزرگان شود حتی اگر او جزء عوام باشد.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه، تاکید کرد: غیر از شما چه کسی باید اسلام را تبلیغ کند، خصوصا با وضعیت موجود که همه جا را فساد گرفته، عقاید جوانان و دین مردم در خطر است و وضعیت اقتصادی و ضعف مدیریت‌ها هم که خود مزید بر علت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: در برخوردهای خود باید حوصله به خرج دهید و بدانید که بالاترین پاداش را از خداوند خواهید گرفت و فراموش نکنید که امام زمان(عج) به شما احتیاج دارد.

وی معرفی شخصیت و زندگی امثال آیت الله فاضلیان را به علت آشنا شدن مردم با حوزه و روحانیت دانست و گفت: زنده کردن مرده توسط حضرت عیسی(ع) مقدمه‌ای بود تا به مردم بقبولاند که پیامبر است مگر نه حضرت مطب باز نکرده بودند تا هر فردی که نابینا است را شفا دهد.

این استاد حوزه با بیان اینکه در طول زندگی ۹۰ ساله آیت الله فاضلیان هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد، اظهار داشت: این انسان و امثال ایشان به عنوان یک اسوه به حوزه و روحانیت اعتبار می‌بخشند.

وی با تاکید بر لزوم معروفی بزرگان و علما به مردم، خاطرنشان کرد: با عرضه چنین شخصیت‌هایی در جامعه، باید بگوییم که این‌ها ثمرات حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه آیت الله فاضلیان هیچگاه به جناح یا گروه خاصی متصل نبود، گفت: برای ایشان تفاوتی نداشت که با وزیر دیدار دارد یا با یک طلبه، چرا که در تمام جلسات به نصایح خود می پرداخت و به همین دلیل بود که محبوب همه مردم بود.

وی در پایان صحبت های خود امام جمعه همدان را یک روحانی باتقوا و با احتیاط زیاد در امور مالی دانست و خاطرنشان کرد: باید از نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله موسوی اصفهانی به خاطر احترام و بزرگداشت این عالم بزرگوار تقدیر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha