پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خیر

حوزه/ آیین کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه حاج محمود کفیل از سوی این خیرّ مدرسه ساز با حضور جمعی از خیرین، روحانیون و نماینده ولی فقیه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه مدرسه  حاج محمود کفیل، با اشاره به اینکه نعمت های خدادادی در جهان به قدری زیاد است که بشر توان شمارش آن را ندارد، گفت: نعمت عمر تنها نعمتی است که خداوند به صورت رایگان در اختیار تمام انسانها قرار داده است.

وی با بیان اینکه گوهر عمر را بیهوده نباید از دست بدهیم، به تفاوت ارزش‌گذاری عمر در بین شرقی ها و غربی ها  اشاره کرد و افزود: فهم شرقی ها در قیمت گذاری عمر نسبت به غربی ها بسیار بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تبریک به خیر مدرسه ساز حاج محمد کفیل که در دوران نوجوانی با شروع  فعالیت اجتماعی پس انداز پایان عمرش را به جامعه هدیه می کند، ادامه داد: باید از این خیر گرانقدر قدرانی کنیم که غیر از ساخت این مدرسه می خواهد کلنگ ساخت مدرسه دیگری را با نام همسرش که همیشه مشوق کارهای خیرش بوده به زمین بزند.

وی با بیان اینکه انگیزه های کارهای عام المنفعه زیاد نیست، بیان داشت: باید به انگیزه های کارهای عام المنفعه که جزء ژنتیک بعضی از افراد است افتخار کنیم که در کنار زندگی خودشان به  زندگی دیگران در جهت درمان ،  تحصیل، خدمات رسانی، کمک به نیازمندان، ساخت مدرسه و ... کمک می کنند.

آیت الله سلیملنی با بیان اینکه سهم ما، خانه و زندگی اشرافی، مغازه و مزرعه نیست، گفت: امروز اگر از دنیا برویم هیچ چیزی دیگر به نام ما نیست بلکه سهم ما کارهای های خیر و عام المنفعه ای است که پس از مرگ تا ابد باقی می ماند.

آئین کلنگ زنی مدرسه خیرساز حاج محمد کفیل پیش از ظهر امروز در زمینی به مساحت ۱۵۱۲ مترمربع و زیربنای ۸۱۶ مترمربع با اعتبار ۶ میلیارد تومان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، جمعی از مسئولان، خیرین، روحانیون، معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش برگزار شد.

 گفتنی است، هزینه زمین و ساخت این مدرسه در مجموع بیش از ۲۲ میلیارد تومان است که هزینه ساخت ۶ میلیاد تومان است  آن را خیّر مدرسه ساز، حاج محمد کفیل تقبل کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهره IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    لطفا نام خیر رو تصحیح بفرمایید. حاج محمود کفیل