جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رهبر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: گره زدن حل مشکلات به تغییر افراد در آمریکا اشتباه است و این پیش بینی هایی است که معلوم نیست درست باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به نادرستی گره زدن حل مشکلات کشور به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: سیاست های ایالات متحده و غرب طی سال های دراز بر اساس یک سیر ثابت بوده است و البته فراز و فرود نیز داشته، اما به طور عمده بر مبنای زورگویی و زورمداری بوده و به خصوص از زمانی که دست آمریکایی ها بعد از انقلاب از ایران قطع شد، یک لحظه از توطئه دست نکشیدند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان بخشی از توطئه ها و دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران، گفت: جنگ تحمیلی، مسائل خاورمیانه و تحریم های ظالمانه بخشی از این دشمنی ها بوده ، البته پشت سر سیاست هایی که در آمریکا وجود دارد تشکیلات صهیونیستی است و این که انتظار داشته باشیم رفتار بهتری داشته باشند انتظار بسیار بعیدی است.

وی افزود: درعین حال اگر سران جدید آمریکا تغییر رفتار بدهند، بهتر است، اما این تغییرات بسیار بعید بوده با سیاست های خصمانه ای که ایالات متحده علیه ایران داشته است، تغییر محسوسی دیده شود، همچنان که از دوران اوباما که برخی می گفتند آدم ملایمی است، تا ترامپ که یک دیوانه زنجیری بود، تغییر محسوسی در سیاست های آنها دیده نشد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر، سیاست های آمریکایی را ناشی جریان های صهیونیستی در این کشور عنوان کرد و ادامه داد: سیاست های آمریکا در قبال نظام جمهوری اسلامی با آمد و رفت افراد تغییر نمی کند و چون تجربه گذشته را داریم به این مسئله امید نبستیم.

وی اضافه کرد: افرادی که به این موضوع امید بسته اند ناشی از خوش بینی آنها است و البته این خوش بینی غیر از واقعیت است، لذا در مجموع گره زدن حل مشکلات به تغییر افراد در آمریکا اشتباه است و این پیش بینی هایی است که معلوم نیست، درست باشد.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: نباید سرنوشت خود را به آمریکا گره بزنیم، همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند و مسئولان دیگر هم به این نکته رسیده اند، لذا امید بستن به اینها امید بسیار کاذبی است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha