چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام محمد تقی رهبر

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز حوزه و روحانیت را روح نظام اسلامی خواند و گفت: افرادی به دنبال کمرنگ کردن حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف نظام و در نهایت حذف از متن نظام اسلامی هستند و نقشه و توطئه استکبار جهانی و بیگانگان را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان به مناسبت ایام الله دهه فجر  و  در رابطه با نقش روحانیون و رسالت آن‌ها در انقلاب اسلامی عنوان کرد: این انقلاب برخاسته از حوزه و پرچم‌داری آن به دست حضرت امام(ره) بوده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: سابقه نهضت های روحانیت در مقابل استکبار و پادشاهان خودکامه، تاریخ درخشانی را برای روحانیت به تصویر می‌کشد چنان که بسیاری از علما در مقابل استبداد تمام قد ایستادند و به هر نحو ممکن اعم از فتواهای گوناگون، سدی در برابر ستمگران بودند، لکن انقلاب اسلامی یک دگرگونی بنیادین به رهبری روحانیت بود.

عده ای مامور اجرای نقشه های استکبارند

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب روحانیت همواره همراه و همگام با امام(ره) در همه صحنه‌ها حضور داشت، تاکید کرد: روحانیت نباید این نقش را به فراموشی بسپارد و البته افرادی به دنبال کمرنگ کردن حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف نظام  و  در نهایت حذف از متن نظام اسلامی هستند و نقشه و توطئه استکبار جهانی و بیگانگان را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر ادامه داد: روحانیت به پشتوانه ملت توانست در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش موثری را ایفا کند، چنان که هزاران طلبه در این عرصه به شهادت رسیدند و خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، از این رو آنچه مهم است این که برای ادامه و آینده انقلاب همواره روحانیت و در راس همه ولایت فقیه مورد توجه قرار گیرد، همچنین  روحانیت و ملت باید همواره در کنار هم  باشند.

حاکمیت مردم سالاری دینی در ایران

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌هایی که دشمن علیه ولایت فقیه، ابراز کرد: دشمنان با ایجاد انواع شبهات از جمله شبهه استبدادی بودن نظام اسلامی با توجه به نقش اساسی ولی فقیه، سعی در تخریب این اصل نترقی و حکومت الهی را دارند، اما حقیقت این است که در  جمهوری اسلامی ایران، آراء ملت حرف اول را  می‌زند و افرادی که توسط مردم در مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند بر رهبری نظارت دارند.

نظام بدون روحانیت کارایی ندارد

امام جمعه موقت اصفهان در پایان افزود: نسبت حوزه و روحانیت و نظام، بسان وجود روح در کالبد انسان است، همان طور که انسان بدون روح کارایی ندارد، نظام بدون روحانیت کارایی ندارد، از این رو طلاب باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha