جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحمت اله اروجی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به گستاخی های رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، گفت: ملت انقلابی در ۲۲ بهمن جواب گستاخی های ترامپ را خواهد داد

به گزارش خبرنگار «حوزه»در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله اروجی، امروز در نشست مطبوعاتی کمیته تشکل‌های مردی و قرآنی ستاد دهه فجر که در سالن اجتماعات مصلی اصفهان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، این ایام را در سال جاری خاص دانست و گفت: ایام الله دهه فجر امسال و پاسداشت این ایام باتوجه به اتفاقات شگرفی که در جهان رخ می دهد بسیار مورد توجه است. رئیس جمهور جدید آمریکا با توهین هایی که به مردم ایران داشته، امسال شاهد حضور پرشورتر مردم ایران در برگزاری مراسم دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حضور همیشگی مردم ایران را شجاعانه و از روی فهم خواند و ادامه داد: اسقامت جبهه مقاومت در عراق و سوریه، باعث شده تا میوه این صبر در حال به ثمر نشستن باشد، شاید اینها همه بهانه برای خروش جهانی مردم و خروش مردم ایران در ایام الله دهه فجر باشد.

وی، دهه فجر امسال را ولایی، زینبی و فاطمی خواند و اظهار داشت: تولد حضرت زینب کبری(س) در ایام دهه الله فجر و در پایان این دهه وفات حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت 75 روز، این دهه را به دهه ای خاص بدل ساخته است.

حجت الاسلام اروجی به برگزاری مراسم های خاص امسال اشاره کرد و گفت: در روز ولادت حضرت زینب کبری(س) تجمع مدافعان حرم زینب(س) برگزار می شود. این برنامه در روز 15 بهمن در مصلی نماز جمعه و ساعت 10 صبح با مداحی و سخنرانی افراد برجسته کشوی انجام می شود.

وی به برنامه های مهم قرآنی در این دهه اشاره  و تصریح کرد: محفل با شکوه تکریم و تجلیل از چهره های قرآنی از مهمترین برنامه هایی است که در ایام الله دهه فجر برگزار می شود، اداره امور قرآنی چهارشنبه 20 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا، در سالن اهل بیت(ع) این برنامه را اجرا خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به کلام امام(ره) در بیان مکرر جایگاه قرآن اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی(ره) قرآن را کتاب انقلاب معرفی کرده اند و توجه به قرآن در این ایام بسیار مورد توجه است. در این ایام برنامه مختلف قرآنی پیش بینی شده است.

در ادامه افزود: اعضای کمیته قرآنی در 18 بهمن ماه محفل قرآن و انقلاب را در تالار شریعتی برنامه ریزی کرده اند. یگان‌های انتظامی استان نیز برنامه حفظ عمومی قرآن را برگزار می‌کنند. برنامه توزیع رایگان قرآن در این ایام در روستاها و شهرستان‌های محروم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت الله اروجی به توزیع پوسترها و تبلیغات مورد نیاز برای آذین برندی ایام اشاره کرد و گفت: موسسات قرآنی استان در جهت برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه ایام دهه فجر به آذین بندی مراکز قرآنی پرداخته و اعزام قاری قرآن، گروه های همخوانی و تواشیح و مجری جهت برگزاری مراسم ایام دهه فجر انجام می شود.

وی جایگاه شهدای قرآنی را بسیار والا خواند اذعان داشت: در این ایام مراسم دلجویی از خانواده شهدای قرآنی با می شود..

وی ادامه داد: مسابقات آیان موضوعی قرآن کریم به همت هیات کونگ‌فو استان جهت ورزشکاران برگزار می‌شود و در فریدن شاهد برپایی مسابقه تفسیر سوره‌های قرآنی با همکاری امام‌جمعه این شهر خواهیم بود. در برخوار نیز مسابقه «قرآن بخوان و جایزه بگیر» ویژه کودکان برگزار می‌شود. در خمینی‌شهر محفل قرآنی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری برنامه گفتمان اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی، در مدارس و مساجد با همکاری اداره آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود. امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری و رمز تداوم انقلاب اسلامی از موضوعات این گفتمان است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مراسم نور باران که هر ساله در 22 بهمن ماه برگزار می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه نورباران امسال به 16 بهمن‌ماه منتقل می‌شود. نمایشگاه «به سوی انقلاب» و مسابقات «انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» توسط تشکل‌های شاخص و محوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری(حفظ الله) بیان داشت: حجت‌الاسلام مهدی نیلی پور کتابی را با عنوان «اصول اقتصاد مقاومتی با الهام از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)» تألیف کرده است که در روز 17 بهمن‌ماه روز انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی ازآن‌رو نمایی می‌شود.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha