پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ بیش از هر کس وظیفه مسئولان و کارگزاران نظام است تا نسل جوان و عموم مردم را با دستاوردها و برکات انقلاب آشنا کنند تا بدین سان بتوان با راهبرد دشمن مبنی بر یاس پراکنی در فضای کشور مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به هر خونِ دلی بود به ثمر نشست؛ انقلابی که بی شک عنایت الهی و حمایت های مردمی از حضرت روح ا...(ره) باعث پدید آمدن آن شد.

آری ! بدین سان بود که هوا دلپذیر شد و گذشت آن روزگارِ تلخ تر از زهر تا از این پس بوی گلِ سوسن و یاسمن در همه جای ایران استشمام شود. با این وجود، همه قصه این بود و سنت الهی بر این قرار گرفته بود که انقلاب جوان و انقلابیانش می بایست آزموده تر شوند.

واقعیت آن است که نهضت خمینی کبیر در فاز انقلابی اش که به ثمر نشست،‌ هنوز چند روزی از 22 بهمنِ تاریخ ساز، نگذشته بود که عده ای منافق صفت که در آشکار و نهان با راه و نهضت امام(ره) دشمنی می ورزیدند ، می گفتند که عمر این انقلاب به یکی دو سال هم نمی کشد!

نمي‌دانم ولي شايد در آن حال و هوا ، چنین اظهار نظرهایی در قبال انقلابی که نه وابستگی به بلوک شرق داشت و نه پیوستگی با بلوک غرب ، چندان هم عجیب نمی نمود؛ چه آن که بالاخره انقلابي در ايران پيروز شده بود كه به دليل برخورداري از صبغه اسلامي و به دست گرفتن رهبري آن توسط يك مرجع تقليدِ آگاه و هوشیار، خيلي‌ها نمي‌خواستند به قول معروف سر به تنش باشد.

این گونه بودکه از همان صبح روز بيست‌و سوم بهمن ماه سال 1357و حتي قبل تر از آن، انواع و اقسام ترفند‌ها و توطئه‌ها را طرح ریزی و اجرا شد بلكه‌اين انقلاب در نطفه خفه شود واحياناً اگر هم نتوانستند آن را در نطفه متوقف كنند لااقل در نونهالي ، حسابش را برسند و به خیال خود كار را يكسره كنند!

جالب این جاست که کشورهای غرب و شرق در این باره متحد شدند. آمريكا، اسراييل، انگليس، فرانسه، آلمان، شوروي سابق(روسيه) و...  كه معلوم است چرا نمي‌خواهند در مهم‌ترين و حساس‌ترين منطقه جهان(خاورميانه)، انقلاب اسلامي اي آن هم در كشور بزرگي چون ايران وجود داشته باشد، اما متأسفانه كم نبودند گروه‌هايي كه با استدلال‌هاي سياسي،اجتماعي و حتي مذهبي(!)مخالف پيروزي انقلاب و تداوم حيات نهضت اسلامي بوده‌اند.

 نگاهي ژرف به تاريخ انقلاب به خوبي از ماهيت و اهداف اين قبيل گروه‌ها، ما را مطلع می سازد؛ از مجاهدين خلق گرفته و لیبرال ها گرفته تا انجمن حجتيه‌اي‌ها و غيره و غيره.

اما با همه ‌اين‌ها و از آنجا كه سنت الهي بر اين اصل مسلم قرار گرفته كه حق ماندني و باطل رفتني است و ياريگران خدا و دين او، از سوي ذات باري تعالي، نصرت مي‌يابند، انقلاب اسلامي ايران با رهبري حكيمانه و شجاعانه خميني بت شكن و تبعيت توده‌هاي عظيم مردمي از رهبر خويش و در سايه گسترش روحيه انقلابي مبارزان مسلمان و تمسك به قرآن و اسلام به عنوان محور وحدت، در بهمن ماه 57 به ثمر نشست و اينك نظام مقدس جمهوري اسلامي بر آمده از آن، پس از گذشت سی و شش سال از تاریخ پرفراز و نشيب خود ، استوار و پر صلابت به راهش ادامه مي‌دهد و در این سال ها با وجود بیم ها و فتنه ها، تهدیدات و سختی ها، اُمید خود را از دست نداده است.

 در اين ميان، حقيقتاً بي انصافي محض است اگر دیدگانمان را بر دستاورد‌ها و بركات انقلاب اسلامي ببنديم و حماسه سترگ شهيدان عزيز و توده مردم انقلابي و مکتبی را كوچك شمرده يا خداي ناكرده به دور از واقعيت، آن را تفسير و توجيه كنيم.

چه زیبا گفته اند و به ما یاد داده اند که "شكر نعمت، نعمتت افزون كند"؛ به راستی که شکر نعمت انقلاب به این است که اولاً دستاوردهای آن را بشناسیم و ثانیاً با حراست از آن ها و التزام به ارزش های اسلامی و انقلابی، قدردان عملی آن ها باشیم.

در این میان بیش از هر کس این وظیفه مسئولان و کارگزاران نظام است که نسل جوان و عموم مردم را بیش از پیش با دستاوردها وبرکات انقلاب در عرصه های گوناگون آشنا کنند ؛ لاجرم باید پذیرفت غفلت از این رسالت کلیدی ، خواسته یا ناخواسته کمکی است به اهداف شوم دشمنان در پمپاژ ناامیدی در فضای عمومی کشور!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha