پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرمانده تیپ امام صادق(ع)

حوزه/ فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) بر لزوم تاسی مسئولان کشور و دولت از گفتمان انقلاب و امام راحل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر فرمانده تیپ امام صادق(ع) امشب در مراسم جشن انقلاب با عنوان«همایش آسیب های اجتماعی، ریشه ها و راهکارها» در مدرسه فیضیه برگزار شد گفت: دهه مبارک فجر، دهه ای است که امام راحل که شاگرد فقه و فقاهت حوزه علمیه قم بودند، با نهضت عظیم خود، روشنایی خاصی به کشور اسلامی و دنیای اسلام دادند، امروز همه زیبایی ها و در خشش ها به برکت نهضت امام راحل و شهدای گرانقدر در این قرن ایجاد می شود، بسیاری، قابل هضم نبود؛ فقهای گرانقدر، از زمان غیبت، مباحثی را مطرح کردند، ولی به عینیت رساندن آن مباحث کار بسیار پیچیده و سختی بود.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر اظهارکرد: انقلاب اسلامی 37سال با این گفتمان حرف اول را در عرصه های مختلف می زند و در همه عرصه ها پیش روندگی دارد؛ مبانی این گفتمان نیز مطابق با مبانی دینی است؛ اگر کسی غیز از مسیر اسلام، مسیر دیگری را انتخاب کند قطعا از او پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: آنچه فرمان الهی از زبان وحی و پیامبر الهی به عنوان قانون و برنامه ابلاغ می شود باید از سوی مردم گرفته و پذیرفته شود و آنچه که خداوند آن را برای مردم نهی کرده است باید از سوی آنها اجتناب شود؛ این دیدگاه فقهی و شرعی و قرآنی، همان گفتمان امام راحل بود.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) یادآورشد: ذات باریتعالی در تداوم حرکت انبیا و ائمه اطهار(ع)، دین و مشروعیت را منبع تبیین قوانین حاکمیتی قرارداده است؛ امام راحل بیان کردند که در عصر غیبت، ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه(ع) است.

وی افزود: جایگاه مردم در این گفتمان، تولیدت قدرت برای اعمال ولایت الهی است نه تفویض ولایت؛ زیرا این تفویض از سوی شارع مقدس اعمال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر اظهارکرد: تکیه گاه مشروعیت حاکمیت، اسلام است؛ جمهوری فرم و شکل این نظام است بلکه محتوای نظام را اسلام تشکیل می دهد؛ اگر غیر از این مساله باشد خواسته امام راحل برآورده نمی شود.

وی گفت: تمرکز بر ولایت فقیه به عنوان تداوم ولایت ائمه اطهار(ع) از دیگر مبانی این گفتمان است؛ امام راحل تاسیس کننده ولایت فقیه نبود بلکه احیاگر آن بودند؛ امام راحل حاکمیت ولایت فقیه را احیا و زنده کردند.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) یادآورشد: گفتمان دیگر امام راحل در کنار همراه بودن دیانت و سیاست، همسانی اختیارات ولی فقیه با ائمه اطهار(ع) در اداره جامعه اسلامی و حاکمیت است.

وی افزود: گفتمان دیگر انقلاب اسلامی، مساله تبعیت پذیری است؛ امام خمینی(ره) همسانی وجوب تبعیت از ولی فقیه در حاکمیت با تبعیت از ائمه اطهار(ع) را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر اظهارکرد: کسانی که به دنبال محو و تقسیر نادرست از برخی از مبانی و نظرات امام راحل هستند به طور کلی می خواهند که این اندیشه را منحرف و از بین ببرند.

وی گفت: مشروعیت ولی فقیه، یک مشروعیت الهی است؛ مردم در نصب و عزل فقیه جایگاهی ندارند ولی مقبولیت این جایگاه و تولید قدرت برای این ولایت و به فعلیت رساندن ولایت الهی مرتبط به مردم است؛ مردم در ثبوت ولایت نقشی ندارند ولی در اثبات ولایت نقشی مهم دارند.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) یادآورشد: ظلم ستیزی از دیگر گفتمان های مهم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی و امام راحل است؛ اگر کسی این گفتمان و گفتمان های دیگر را که در زبان و فعل و نوشتار ایشان ساری و جاری بود منکر شود، قطعا با کل انقلاب و دین مخالفت کرده است.

وی افزود: جشن دهه فجر انقلاب اسلامی بدون گفتمان امام و رهبری قابل تصور نیست؛ اگر امروز ولی فقیه امری را بیان کردند کسی نباید از آن سرباز بزند و اگر کسی این کار را انجام می دهد در واقع با گفتمان امام مقابله می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر اظهارکرد: رهبر انقلاب در مساله اقتصاد مقاومتی قرارگاه ایجاد کردند و فرمانده این قرارگاه را مشخص کردند؛ فرماندهی این قرارگاه به شخص دیگری واگذار شد و این شخص رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی منصوب می کند و این شخص می گوید همانطور که باید برای ورزش مدیر از خارج وارد کنیم برای اقتصاد هم باید مدیر خارجی وارد کنیم؟ این طرز تفکر ریشه اقتصاد مقاومتی را می زند.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) یادآورشد: یکی از اقداماتی که انجام شده است که برجام در مقابل آن ذره ناچیزی است آن است که برای تنظیم سند آموزش و پرورش کشور کارها را با یونسکو هماهنگ کردند، یعنی مدارس و دانشگاه های ما همان چیزی را آموزش می دهند که یونسکو از آنها می خواهد؛ این مسایل به باد دادن نسل جوان کشور است.

وی گفت: کسانی که به فتنه گران مسئولیت می دهند و حرف آنها را می زنند چه مناسبتی با فرهنگ امام و انقلاب دارند؟ در این دهه باید گفتمان امام و انقلاب را در دولت و مردم و دانشگاه و مدارس و حوزه نهادینه و همگانی کنیم.

خاطرنشان می شود: این همایش به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم، تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و بسیج مدرسه فیضیه و دار الشفاء برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha