جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گرامیداشت دهه فجر در مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، به فراهم بودن شرایط بسیار مناسب برای گسترش فرهنگ شیعه در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: حوزه باید برای نشر فراگیر معارف اهل بیت(ع) در سراسر دنیا برنامه ریزی و اقدام کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در جمع اساتید  و طلاب مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل (ع)  با گرامی داشت یاد شهدای انقلاب و با اشاره به آیاتی از سوره فجر گفت : شناخت پدیده های طبیعی و پدید آورده آنها  که خداوند متعال می باشد، اولین درس  از آیات سوریه  فجر است.

 تولیت مدرسه علمیه آیت االله اعتمادی (ره) کاشان از قوم عاد، ثمود و فرعون به عنوان سه گروه اصلاح ناپذیر در سوره فجر نام برد و علل از بین رفتن تمدن ها و بوجود آمدن تمدن های جدید را از دیگر درس های این سوره برشمرد و افزود: سه گروه اصلاح ناپذیری که نام برده شد، علی رغم اینکه حاکمیت تمدن داشتند، ولی به دلیل ظلم ، بیداد گری، طغیانگری  و دنیا پرستی از بین رفتند .

وی،  با اشاره به اینکه ظلم و بیدادگری حکومت ها را نابود می کند، ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی ها سوره فجر را مربوط به امام حسین (ع) می دانند تاکید زیادی بر مطالعه این سوره دارند .

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی خاطرنشان کرد: توجه به معاد  و بندگی از دیگر درس های آموزنده  سوره فجر است.

تولیت مدرسه علمیه آیت االله اعتمادی (ره ) کاشان در ادامه با  گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: فجر به معنای شکافنده ، از بین رفتن تاریکی، جهالت و نادانی  و سرآغازی  بر  روشنایی  و تحرک  و پویایی است.

این استاد حوزه تصریح کرد: با  آغاز دین اسلام  اولین  نقطه جهالت  و تاریکی  از بین رفت و در مرحله آخر با قیام حضرت مهدی (عج) جهالت مدرن نیز از بین خواهد رفت.

وی، به نقش بی بدیل امام (ره ) در دوران سخت مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام راحل حوزه های علمیه و روحانیت شیعه را احیا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی با تاکید بر استفاده  طلاب  و روحانیون از فرصت های به وجود آمده، گفت: با توجه به امکانات و وجود اساتید توانمند، طلاب باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره برداری را از فرصت ها داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، به فراهم بودن شرایط بسیار مناسب برای گسترش فرهنگ شیعه  در خارج از کشور نیز اشاره کرد و افزود: حوزه باید برای نشر فراگیر معارف اهل بیت(ع) در سراسر دنیا برنامه ریزی و اقدام کند.

وی در پایان ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا را  توهین به ملت ایران دانست و گفت: آمریکا از صدور پیام های انقلاب اسلامی هراس دارد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha