سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که کتاب های مورد استفاده در جامعه باید سالم و بدون شبهه باشد، تأکید کرد: کتاب تغذیه فکر و روح و اندیشه انسان است و همانگونه که غذای جسم باید سالم باشد غذای روح نیز باید مورد تأیید کارشناسان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی روز چهارشنبه در آیین گشایش دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان که با حضور معاون وزیر ارشاد در مصلای کاشان برگزار شد، اظهارکرد: قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی چراغ راه بشریت و عامل هدایت انسان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: کتاب تغذیه فکر و روح و اندیشه انسان است و همانگونه که غذای جسم باید سالم باشد غذای روح نیز باید مورد تأیید کارشناسان قرار گیرد.

امام جمعه کاشان گفت: کتاب هایی که در جامعه مورد استفاده نوجوانان و جوانان قرار می گیرد باید سالم و بدون شبهه باشد و کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه نیز مورد تأیید کمیته کارشناسی قرار گرفته است.

آیت الله نمازی با یادآوری پیشینه کهن کاشان که بزرگانی همچون علامه فیض و ملاحبیب الله شریف در آن زیسته اند، گفت: هر حرف کاشان، دربرگیرنده پیامی است از جمله حرف "ک" کنایه از کتاب، "الف" اشاره به ایران، "ش" اشاره به شهامت و شجاعت و شعور و شهادت 1700 شهید و "ن" که کد نبوغ و استعداد و خلاقیت است.

امام جمعه کاشان در ادامه گفت: مطالعه باید تخصصی شود و برای تحقق این امر لازم است کارگروه هایی تشکیل شود که کتاب های مورد مطالعه هر صنف را به صورت مشخص و مجزا تعیین کند.

وی کتاب را یک ضرورت و عقل منفصل از نظر فیزیکی برشمرد و گفت: مطالعه کتب تاریخی یعنی آگاهی نسل معاصر از سرنوشت گذشتگان و یکی از موضوعاتی است که در اولویت اول مطالعه جامعه قرار دارد.

آیت الله نمازی افزود: آنچه باعث سرسختی در جبهه توحید می شود عبرت گرفتن از تاریخ و آگاهی از مجاهدت های نسل های گذشته است.

وی با بیان اینکه اولویت مطالعه کتاب برای نسل های مختلف متفاوت است، تاکید کرد: این اولویت ها برای هر تخصص و سن و سالی باید توسط کمیته کارشناسی مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با تاکید بر مطالعه کتب اجتماعی گفت: امروز مشکلات و  اختلافاتی که در خانواده ها و بین اعضای خانواده است به خاطر عدم آگاهی از وظابف مشترک است.

امام جمعه کاشان سرانه مطالعه در ایران را 13 دقیقه عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته بیش از 65 دقیقه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha