جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: زیارت عتبات عالیات، از تجارت‌ها و داد و ستد های پرسود می باشد، ولی در تجارت‌های دنیوی، امکان اینکه ثروت و سرمایه بسوزد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با دست اندرکاران کاروان پیاده‌روی کربلای معلی و مشهد الرضا(ع)، اظهار داشت: تشرف به حرم اهل بیت(ع) و زیارت ائمه اطهار(ع) خصوصا عتبات عالیات، توفیقات زیادی را برای انسان در بردارد.

وی در ادامه به تفاوت تجارت‌های معنوی و دنیوی اشاره کرد و گفت: در تجارت دنیوی احتمال سرقت و از بین رفتن ثروت و سرمایه ها وجود دارد ولی تجارت‌های معنوی همه سود است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، و با بیان این که انسان در تجارت با خداوند ضرر نمی کند، گفت: در تجارت‌های معنوی، انسان با خداوند معامله می کند، و چون خداوند مشتری خوبی است، پاداش خوبی هم به بندگانش می دهد.

آیت الله نمازی، با بیان این‌که انسان‌ها در تجارت با خداوند، باید کاملا هوشیار باشند، تا این فرصت ها را از دست ندهند، گفت: اگر در تجارت با خدا، حتی  یک گناه و یا غیبت از انسانی سر بزند، تمام زحمات و سودی که بدست آورده ایم، از دست می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه هیچ چیزی نزد خداوند، بد تر از غیبت نیست، ابراز داشت: با توجه به این‌که بهشت، بالاترین سرمایه ای است که  خداوند به  انسان‌های صالح می دهد، لذا باید به هوش باشیم که با غیبت، گناه کردن کردن، ضایع کردن حق الناس و دیگر اعمال ناشایست، این نعمت خداوند را از دست ندهیم.

 وی با بیان این‌که بیمه خداوند، خسارت‌های گناهان ما را نمی پردازد، افزود: مبادا بگوییم چون ما هیئتی هستیم و کاروان پیاده روی زیارتی به مشهد، کربلا و ...، اگر گناه و یا غیبت یک مسلمانی را هم کردیم، خدا می بخشد؛ خیر؛ چنین چیزی نیست، چون خداوند چنین بیمه‌هایی نکرده و هزینه این گناهان را نمی پردازد.

عضو خبرگان رهبری، شیطان را دزدی دانست که انسان را وادار به وسوسه می کند، گفت: با توجه به اینکه شیطان نمی تواند ببیند عده ای به زیارت اهل بیت(ع) می روند، لذا دنبال فرصت می گردد تا این ثروت را از انسان‌های ثواب کار بگیرد.

آیت الله نمازی، با اشاره به ارائه پیشنهادات دست اندرکاران پیاده روی کربلا در کاشان برای مشارکت بیشتر مردم در پیاده روی‌های زیارتی و عزاداری‌های عمومی گفت: با توجه به اینکه مردم کاشان علاقه مند شرکت در مراسم های مذهبی هستند، باید با تشکیل کمیته ای، برنامه ریزی جامع  و خوبی در این زمینه به عمل آید.

در ابتدای این دیدار شجری، مسئول کاروان پیاده روی کربلای معلا و مشهدالرضا(ع)،  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، به حضور 180نفر از زائران شهرهای رشت، تبریز و کاشان، به صورت مشترک در پیاده روی 5روزه در مسیر کربلا  اشاره کرد و گفت: در طول مسیر و با پخش سوغات و نصب بنرهای عتبات ایران، خصوصا عتبات شهرهای مذهبی کشورهمانند قم، کاشان، مشهد اردهال و دیگر شهرهای مذهبی کشور، زائرین نسبت به مسائل دینی و زیارتی آشنا می‌شدند.

وی با اشاره به این‌که این سفر بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزارشد، افزود: در این مدت، ختم صلوات، قرائت قرآن و زیارت عاشورا، پررنگ برگزار می شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha