شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس

حوزه/ حجت الاسلام نقدعلی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه به عنوان دلیل اصلی ازدواج نکردن جوانان و پیری جمعیت، گفت: بی رغبتی جوانان به ازدواج خطرناک است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خصوص مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری که در دستور کار مجلس است، اظهار کرد: از جمله بحث های فرهنگی مطرح شده در مجلس، افزایش جمعیت، معیشت، اشتغال، مسکن و اموری که رفاه مردم را به دنبال دارد، است.

وی با اشاره به سخنان تأکیدی رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت پیری جمعیت و بحث ازدواج، بی رغبتی جوانان به ازدواج را در زمان حاضر خطرناک برشمرد و ابراز کرد: مشکلات اقتصادی یکی از دلایل ازدواج نکردن جوانان است و اگر این مشکل مرتفع شود میل به ازدواج تا حدودی برطرف شده ولی دلایل دیگر هم وجود دارد که باعث بی‌میلی جوانان به ازدواج است.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بررسی فرهنگ دینی در مجلس شورای اسلامی را حائز اهمیت خواند و گفت: ممکن است در آغاز کار پراکندگی هایی وجود داشته باشد که به مرور به جمع بندی و ترتیب امور دست خواهیم یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: هم اکنون در پی اولویت هایی هستیم که می تواند مشکلات جامعه را بکاهد و حتی مباحثی که با کمیسیون کشاورزی مانند شیلات، تولید در عرصه کشاورزی، بذر و اشتغالات مرتبط است مورد بررسی ودر دست اقدام است.

وی، علت افزایش قیمت ها را عدم مدیریت و کنترل توسط قوه مجریه برشمرد و ادامه داد: آقای رییس جمهور بعد از هفت سال اقرار به کم کاری در زمینه مسکن کرد؛ همچنین حذف کارت سوخت از دیگر اشتباهات این دولت است که نیاز به اقرار دارد که میلیاردها تومان به جیب قاچاقچیان و رانت خواران رفت.

حجت الاسلام نقدعلی تصریح کرد: کوتاهی در قوانین مالیاتی و قانون مالیات بر مسکن خالی از دیگر اقرارهایی است که دولت باید انجام دهد؛ در مباحثی مانند سیاست‌گذاری‌های غیرکارشناسی برای کنترل نقدینگی از دیگر اقرارهاست.

وی افزود: واگذار کردن ۳۲ میلیارد دلار ارز کشور بدون هیچگونه نظارت و کنترل که طبق گزارش دیوان محاسبات هنوز هیچ گزارشی ارائه نشده از دیگر اشتباهات بزرگ دولت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha