پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حکمت

حجت الاسلام جلالی از برگزاری سه نشست علمی به صورت مجازی با حضور اساتید متخصص به مناسبت سالگرد رحلت علامه طباطبایی(ره) خبر داد.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی تحت اشراف مراجع  و بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی و آیت الله مصباح در قم تشکیل شده و در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه  مجمع عالی حکمت اسلامی برای هماهنگی برنامه های حکمت، منطق و فلسفه راه اندازی شده و در چند استان هم شعبه دارد، گفت: استان اصفهان به عنوان استان پیشتاز با هماهنگی ریاست حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری، در سال ۹۰ شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی را با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین هادی زاده افتتاح کرد.

مدیر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان با تغییرات جزئی، در مدرسه صدر خواجو و با مدیریت حقیر در حال پیگیری امور محوله و رسالت های تعریف شده است.

وی افزود: دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان در راستای ماموریت های تبیین شده از سوی قم، با هدف حمایت از اساتید فلسفه در استان تشکیل شد، همچنین گروه های مختلف ذیل این مجمع در حال فعالیت روزانه هستند و در حال حاضر نمایشگاهی از کتب مجمع عالی حکمت اسلامی در مدرسه صدر خواجو اصفهان برپا شده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه ۲۴ آبان ماه سالروز رحلت علامه طباطبایی(ره) است که با توجه به کلاس های حکمتی که خود و شاگرد برجسته ایشان علامه مطهری (ره) داشتند، توانستند از مرزهای اسلامی و اندیشه دینی دفاع کنند، اظهار کرد: از این باب، نشست های علمی  را به این مناسبت طراحی کردیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود برخی از محدودیت ها، به صورت مجازی برای مخاطبین در حال برگزاری است.

مدیر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان ابراز کرد: نخستین نشست علمی با حضور دکتر مهدی امامی جمعه از اساتید دانشگاه از طریق فضای مجازی برای اساتید حکمت اصفهان با موضوع «ملاصدرا و نسبت ساحت اجتماعی انسان با تعریف فلسفه » ارائه شد. روز دوم برنامه سخنرانی باحضور حجت الاسلام مهرداد آقا شریفیان از اساتید حوزوی و دانشگاهی با موضوع«اخلاق حرفه ای و نظریه شاکله ای علامه طباطبایی» ارائه کرد و در روز سوم  دکتر حسین کلباسی اشتری به صورت مجازی با موضوع «شیعه در اسلام علامه طباطبایی و مستشرقان» ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: علاقه مندان و اساتید عضو مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان که بالغ بر ۵۰ استاد هستند می توانند از طریق آدرس اینترنتی www.engag.shatel.cim/b/isf-elm-p۲i-kmo مباحث را پیگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha