شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به جایگاه پژوهش، گفت: درصدیم برای سال ۱۴۰۰ چشم انداز حوزه علمیه اصفهان در عرصه پژوهش را تنظیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان که به مناسبت هفته پژوهش در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در ارزش و اهمیت پژوهش اینکه که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی طرح ننگین ترور پژوهشگران هسته ای و موشکی کشور را بطور جدّ دنبال می کنند و به خیال خام خود با ترور آنان، پژوهش را ترور می کنند و با ترور پژوهش مانع پیشرفت و اقتدار کشور می شوند.

وی ادامه داد: در اهمیت پژوهش همین که قریب یکسال است چشم مردم جهان به پژوهشگاه ها و پژوهشگران دوخته شده تا داروی کرونا و واکسن آن را تحقیق و تولید کنند و مردم را از این ویروس حقیر خطیر نجات دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: ما درصدیم برای سال ۱۴۰۰ چشم انداز حوزه علمیه اصفهان در عرصه پژوهش را تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه این سند به عنوان برنامه پنج ساله و همزمان با ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم در کل کشور است، گفت: سیاست های کلی پژوهش برای  حوزه علمیه اصفهان تا پایان سال تعریف و تبیین می شود.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: تهیه و تنظیم آماری جامع از پژوهشگران و مراکز پژوهشی، حمایت از پژوهشگران و اساتید پژوهش و پژوهش اساتید با طرح و تصویب حق التحقیق (پژوهانه)، ایجاد فرصت مطالعاتی و پژوهشی برای اساتید، راه اندازی مجلات پژوهشی، رسمیت دادن به اشتغال پژوهشی به جای اشتغال درسی محض، بکارگیری فضلای توانمند و استعدادهای برتر در پروژه های پژوهشی و تحقیقی و تلاش برای ایجاد صندوق حمایت از پژوهشگران از جمله مواردی است که باید در تنظیم سند چشم اندازه و برنامه پنج ساله پزوهشی حوزه علمیه اصفهان بدان توجه نمود.

وی با تاکید به معاونین پژوهش مدارس علمیه استان اصفهان مبنی براینکه برای تنظیم سند چشم انداز، پیشنهادات و ایده های خود را ارائه دهند، گفت:  توسعه نشست های علمی، کرسی های نقد و نظر و کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری هر ساله همایش کتاب سال حوزه اصفهان و حمایت از مولفین حوزه اصفهان، برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت های علمی پژوهشی حوزه، ارتقاء سطح علمی جشنواره استانی علامه حلی و توسعه آن در مدارس علمیه استان، تلاش برای راه اندازی جشنواره علامه مجلسی ره برای جذب و حمایت فعالیت های پژوهشی  از دیگر مواردی است که حتما باید در تنظیم سند چشم  اندازه پژوهشی بدان توجه کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در شورای معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مصوب شده  است که همه معاونت  ها برنامه پنج ساله خود را برای سند چشم اندازه ارائه دهند که این  امر نوید راه روشن در آینده را می دهد.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینمکه گرچه ایام کرونا باعث کاهش فعالیت های اجرایی و میدانی در صحنه مدارس علمیه شده، ولی فعالیت معاونین پژوهش تعطیل نشد، خاطرنشان کرد: برخی از معاونان پژوهشی در فضای مجازی و کانال ها و گروهای مجازی کارگاه های پژوهشی متعدد، کلاس های مهارتی، کرسی آزاد اندیشی و نشست های علمی را به صورت مجازی برای طلاب برگزار کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 وی در پایان در  توصیه ای به معاونان پژوهشی مدارس، عنوان کرد: مهارت پژوهشی خود را در حد اعلا بالا ببرند، مهارت های پژوهشی را تحت فوق برنامه ها و یا برنامه رسمی مدارس علمیه برای طلاب برگزار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha