جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موحدی

حوزه/ امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و جماعت تا حدودی ارتباط بین روحانیون و مردم را کاهش داده است، گفت: طلبه و مبلغی در این شرایط موفق است که نهایت استفاده را از فضای مجازی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان ظهر امروز در جلسه ماهانه مبلغین هجرت شهرستان تویسرکان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این بیماری باعث شده تا گرایش مردم به استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و لذا باید بتوانیم از این اتفاق به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و جماعت تا حدودی ارتباط بین روحانیون و مردم را کاهش داده است، گفت: طلبه و مبلغی در این فضا موفق است که نهایت استفاده را در جهت بسط و گسترش مسائل دینی با به کارگیری از همه ابزارها ببرد.

امام جمعه تویسرکان با تاکید بر اینکه فضای مجازی همان قدر که می‌تواند مفید باشد، آسیب‌زا هم هست، خاطر نشان کرد: طلاب باید مراقب باشند که فضای مجازی تبدیل به عرصه‌ای نشود که مبلغ هم در روستا از رسالت اصلی‌اش و هم از خانواده‌اش غافل شود.

وی، یکی دیگر از وظایف مبلغان در دوران کرونا را ترویج رزمایش مومنانه در مناطق خود برشمرد و عنوان کرد: مبلغان در روستا باید با بهره‌گیری از هوش و ذکاوت طلبگی خود تلاش کنند تا پایگاه‌های اجتماعی بسیار قوی را در راستای کمک مومنانه در روستاها برپا کنند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: در راستای کمک‌های مومنانه باید از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از فضای مجازی و حقیقی استفاده کرد تا آسیب دیدگان از این شرایط به دقت شناسایی شوند و سپس اقدام به ترغیب خیرین برای حضور در این رزمایش کنیم، البته نباید فراموش کنیم که این کمک مومنانه باید همراه با عزت و حفظ آبروی اجتماعی این اقشار باشد.

در پایان این نشست نیز هر یک از مبلغان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در مناطق مختلف پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha