یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام ملکیان اعلام کرد: امسال قریب به ۱۶۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران و برادران در این جشنواره علامه حلی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهانی، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی و تجلیل از ممتازین آموزش و پژوهش  سال تحصیلی ۹۸-۹۹ اظهارکرد: همه طلاب با قرآن و حدیث آشنا هستند، در قرآن کریم حدود ۹۰۰ مرتبه واژه علم بکار رفته است که چنانچه استادی از دروس خارج بحث تعریف علم از نگاه خداوند را آغاز کند، حداقل یکسال به طول می انجامد.

وی بیان کرد: یک سوی علم به طرف خداوند عالم حکیم است و طرف دیگر به انسان ختم می شود، بزرگترین شخصیت حقیقی هر انسانی براساس قرآن کریم با محوریت علم معنا پیدا می کند و شکل میگیرد.

 دبیر دهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دنیای فعلی یک سطحی از کسب علم را برای انسان اجازه میدهد، سلطه جهانی در یک سقف مشخصی اجازه دریافت و کسب علم را به هر انسان می دهد که سند این امر هم شهادت فخری زاده توسط ایادی استکباری است.

وی ابرازکرد: ما طلاب که در حوزه دین و علم دینی و معرفتی فعالیت می کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که حوزه های علمیه در سراسر جهان در زمینه نقل فعالیت دارند، یعنی دروس حوزه های علمیه شیعه و سنی جهان براساس علم نقل است.

 حجت الاسلام ملکیان گفت: قسیم علم نقل، عقل است؛ در حقیقت دو چیز برای بشر معرفت حاصل میکند، یا نقل یا عقل که چه بسا این دوامر می تواند با یکدیگر جمع شوند.

وی افزود: ظرفیت نقل مشخص است و ما بقی امور برعهده عقل بشر گذاشته شده است.

دبیر دهمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان تصریح کرد: تا امروز ۱۰ دوره از جشنواره علامه حلی(ره) در استان اصفهان برگزار شده است و  حوزه علمیه استان اصفهان از نظر تعداد سالهای حضور در جشنواره علامه حلی در کشور اول است.

وی با تاکید بر رشد روز افزون حوزه علمیه خواهران و برادران در جشنواره علامه حلی استان گفت: امسال قریب به ۱۶۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران و برادران در این جشنواره علامه حلی شرکت کردند.

حجت الاسلام ملکیان تاکید کرد: ارزیابی و داوری آثار علمی جشنواره در چهار مرحله صورت می گیرد که ابتدا با ارزیابی اجمالی آغاز شده.

وی ابراز کرد: در مرحله داوری نزدیک به ۸۰ اثر علمی طلاب خواهر و برادر مورد بررسی قرار گرفت که درنهایت ۱۲ نفراز خواهران و ۲۳ نفر از حوزه علمیه برادران حائز رتبه برتر شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha