پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ارشاد

حوزه/ حجت الاسلام جلالی از تفاهم دو سویه بین معاونت پژوهشی حوزه علمیه اصفهان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوین کتب و برگزاری همایش های مفاخر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی صبح امروز به همراه حجج اسلام مجید جلالی و ملکیان از حوزه علمیه اصفهان با حضور در دفتر مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی دیدار و گفت وگو کردند.

وی با بیان اینکه در این دیدار مقرر شد این دو نهاد در چندین زمینه با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند، افزود: نخستین تصمیم اتخاد شده در این دیدار جهت همکاری بین معاونت پژوهشی حوزه علمیه اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح تدوین تاریخ علمای حوزه علمیه اصفهان است.

حجت الاسلام جلالی افزود: دومین تصمیم، طرح معرفی مدارس علمیه استان خاصه مدارسی که جنبه هنری، میراثی و تاریخی هستند، بود.

وی تأکید کرد: بحث همکاری مشترک در برگزاری نمایشگاه کتاب به ویژه زمینه هایی که حوزه علمیه در آن سابقه فعالیت دارد، همکاری جهت برگزاری همایش عالم ربانی آیت الله سید محمدباقر دُرچه ای، همکاری و حمایت از جشنواره علامه حلی استان، تدوین کتاب فلاسفه و حکمای دوره صفوی و برخی از حکمای معاصر اصفهان، همکاری در اهدای کتاب از سوی اداره ارشاد به کتابخانه های حوزه علمیه از جمله تفاهم های صورت گرفته است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: تدوین کتاب مفاخر حوزه علمیه اصفهان، بحث همکاری معاونت پژوهشی با اداره کل ارشاد استان در رابطه با ممیزی کتب در حال چاپ که در حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی است، از دیگر تفاهم‌های انجام شده است.

در ادامه حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل بین این اداره کل و حوزه علمیه اصفهان، گفت: حوزه علمیه ظرفیت بسیار خوب و زیادی دارد که حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند از آن به نحو مختلف استفاده کند و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مؤسسات فرهنگی هنری، کانون‌های مساجد و... دارد که حوزه علمیه می‌تواند از آن بهره ببرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر لزوم شناسایی طلاب هنرمند و استعدادیابی در مباحث فرهنگی هنری تأکید کرد و افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تربیت هنرمند متعهد و انقلابی بهره ببریم می‌توانیم در خصوص تربیت نسل جوان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha