جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوستی

حوزه/ باید باور کنیم تضاد انقلاب با استکبار با هیچ مذاکره و تفاهم نامه ای از بین نخواهد رفت، بنابراین ضرورت داشت به امر توسعه پتروپالایشگاه در کشور بپردازیم تا مدل و الگوی صادرات خود را از سمت خام فروشی به سمت محصول محوری برویم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، مهدی دوستی مدیر پروژه پالایشگاه خلیج فارس در نشست هم اندیشی سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه همواره در طول اجرای پروژه عظیم پالایشگاه خلیج فارس دست خدا را شاهد بودیم، گفت: همواره در طول این پروژه با اتکا به جوانان بومی، مشکلات حل شد و بذر امید را در دل جوانان کاشتیم.

وی تاکید کرد: از نظر زیر ساخت های صنعتی، نیروی متخصص و جوان کمبودی در کشور نیست؛ امروز اصل و اساس مشکل در اجرای پروژه های بزرگ، نگاه مدیران به بیرون از مرزها است که در دهه اخیر با تشدید تحریم ها و گذاشتن دست ما در پوست گردو توسط پیماکاران خارجی، جوانان متخصص خود را ثابت کردند که می توانند.

دوستی عنوان کرد: امروز محصولات تولید شده توسط صنعتگران داخلی از لحاظ کیفیت با محصولات خارجی رقابت تنگاتنگی دارند.

وی ادامه داد: ما امروزه یک انقلاب در سطوح مدیریتی و اداری نیاز داریم، چرا که بروکراسی اداری دست و پای تولید را در کشور به شدت بسته است؛ عافیت طلبی مدیران از دیگر مشکلات در سطح اجرای پروزه ها است، رایج ترین عافیت طلبی تصمیم گیری نکردن برخی از مدیران است.

مدیر پروژه پالایشگاه خلیج فارس با اشاره به این سخن که تولید ملی امر مقدسی است، گفت: از اصلی ترین مسایل در این مسیر فساد در بستر زمان است، به این نحو که سفارش گذاری به صنایع داخلی بسیار دیر انجام می شد که براین اساس فرصت، عملا از تولید داخلی گرفته می شد .

وی افزود: ایرانی سازی محصولات دیگر هدف ما در اجرای ساخت پالایشگاه خلیج فارس بود. به لطف تحریم ها با شرکت های ایرانی قرارداد بسته شد و اغلب قطعات مورد نیاز بومی سازی شد.

مهدی دوستی عنوان کرد: در تامین کالا حدود ۳۰هزار میلیارد تومان خرید داخلی کردیم که دستاوردی بزرگ برای داخل کشور است؛ نباید به فرمایش رهبری مبنی بر پرهیز از خام فروشی سطحی نگریسته شود.

وی اذعان داشت: بدون هیچ تعارفی تحریم ها باعث روی آوردن برخی از مدیران به داخل کشور شد.

مدیر پروژه پالایشگاه خلیج فارس در ادامه تاکید کرد: اگر قرار ما بر نظام جمهوری اسلامی ایران است و استکبار جهانی در حال توسعه طلبی است، پس تضاد انقلاب با استکبار همیشگی است و باید در این راه برای ادامه حیات وتداوم انقلاب تصمیمات بلند مدت بگیریم.

وی ابراز کرد:  باید باور کنیم تضاد انقلاب با استکبار با هیچ مذاکره و تفاهم نامه ای از بین نخواهد رفت، بنابراین ضرورت داشت به امر توسعه پتروپالایشگاه در کشور بپردازیم تا مدل و الگوی صادرات خود را از سمت خام فروشی به سمت محصول محوری برویم.

مهدی دوستی خاطرنشان کرد: این فرایند چنانچه محقق شود از چند باب مثمر ثمر است، نخست اینکه وقتی تولید محصولات متنوع پالایشگاهی به جای نفت خام صورت گیرد دیگر آمریکا قادر به تحریم کردن نیست.

وی با بیان اینکه دومین اثر ارزش افزوده است، گفت: تمرکز و توجه بر میادین مشترک نفت وگاز برای بهره برداری، ضرورتی است که باید تحقق یابد، چون همسایگان در حال استفاده از این ظرفیت هستند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha