جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز از تهیه و توزیع ۹ هزار بسته معیشتی میان آسیب دیده های کرونایی در سطح شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد، با  ارائه گزارشی از فعالیت های قرارگاه تبلیغی منصوریه، اظهار داشت: قرارگاه عمار منصوریه یک قرارگاه جهادی، تبلیغی و فرهنگی است که توسط طلاب حوزه علمیه منصوریه در سال ۹۴ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شکل گیری قرارگاه تبلیغی منصوریه به منظور ارتباط گیری طلاب با مردم بوده است، اضافه کرد: طلاب باید همانند طبیبان میان مردم باشند چرا که این مسیر نیز برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه با بیان اینکه ۱۵ کانون فرهنگی تحت پوشش قرارگاه منصوریه فعالیت می کنند، عنوان کرد: آغاز کار قرارگاه ارتباط با نوجوانان بوده و همچنین با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بنا شده پنج شنبه و جمعه هر هفته طلاب به صورت جهادی در بخش تبلیغ به روستاها و مناطق محروم بروند و به فعالیت های تبلیغی بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ طلبه دو روز پایانی هفته را به مناطق حاشیه نشین و محروم شهر شیراز اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعات، برپایی حلقه های معرفت و صالحین، پاسخگویی مسائل شرعی، برپایی مجالس سوگواری و ولادت های اهل بیت(ع) از جمله فعالیت های مبلغین قرارگاه عمار منصوریه به شمار می رود.

حجت الاسلام حدائق فعالیت های جهادی طلاب قرار گاه عمار را مورد توجه قرار داد و افزود: مرمت خانه ها، حسینه و مساجد، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای رفع محرومیت زدایی در مناطفق محروم بخشی فعالیت های جهادی این قرارگاه است.

وی همچنین به فعالیت قرارگاه عمار در فضای مجازی نیز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا که جامعه رو به تعطیلی رفت بخش تبلیغ در روستاها نیز تعطیل شد، از این رو با برنامه ریزی هایی که در بخش فضای مجازی انجام شد طلاب این قرارگاه به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی رو به فضای مجازی آورده و در این بخش به فعالیت پرداختند، پرداختن به بحث تبلیغ در فضای مجازی، ارسال عکس نوشته، کلیپ و گزارش های احکامی بخشی از این فعالیت ها در این ایام بوده است.

مسئول قرارگاه تبلیغی عمار منصوریه با بیان اینکه ۱۵ گروه جهادی طلاب در ایام کرونایی مشغول فعالیت ضدعفونی معابر، حسینه ها و مساجد سطح شهر شیراز بودند، مطرح کرد: با توجه به اینکه کرونا موجب تعطیلی برخی مشاغل و ایجاد مشکل معیشتی و اقتصادی میان برخی مردم جامعه شد به همین دلیل تاکنون به همت خیرین ۹ هزار بسته معیشتی توسط طلاب توزیع شده که از این تعداد ۲ هزار بسته توسط مجموعه قرارگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به بیش از ۷۰۰ خانواده نیازمند به طور بلاعوض پرداخت شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha