پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنرل قاآنی

حوزه/ با ورود سردار قاآنی به ماجرای آتش گرفتن یک ناو مهم نظامی آنهم در داخل دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکا، اینگونه تداعی می‌کند که باید از دوران جدیدی سخن گفت که یکی از مشخصه‌های اصلی آن این است که فرمانده سپاه قدس به دنبال وادار کردن آمریکا به اعتراف اجباری و علنی به آمار تلفات و شکست بعد از انجام اشتباه راهبردی در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی جهان تیغی در یادداشتی به تبیین اهمیت حضور راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس در معادلات منطقه و جهان پرداخته است که تقدیم می شود.

در حالیکه از جبهه مقاومت اخبار بسیار مهم نظامی و امنیتی در کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن منتشر شده، اما همچنان خبر قابل استناد حتی غیررسانه‌ای نیز از حضور آشکار سردار قاآنی در این میادین مشاهده نمی‌شود. فرمانده جدید سپاه قدس، جنگ شبح گونه‌ای را بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی با آمریکایی‌ها در منطقه شروع کرده است.

اما او دیروز در یک بزنگاه غافلگیرکننده، موضع جالبی درباره آهن پاره شدن یک ناو تهاجمی آمریکا اتخاذ کرد که سایه حضور شبح‌گونه فرمانده جدید سپاه قدس را تا «پایگاه دریایی سن دیه گو» در جنوب غربی آمریکا به نمایش گذاشت. در این باره بیشتر بخوانید:

در اظهارات سردار قاآنی راجع به آتش سوزی یکی از جنگ افزارهای مهم ارتش آمریکا چند نکته مهم وجود دارد. نکاتی که به نوعی می‌تواند نشانه تلویحی از فعال شدن عناصر و یا گروه‌های خرابکاری ضدامنیتی در درون ارتش آمریکا و حتی خبر تلویحی از اتفاقات بدتر از انفجار ناو «بونهام ریچارد» برای نظامیان آمریکا و رژیم صهوینیستی باشد.

 در حالیکه چند روز قبل، بی‌بی‌سی فارسی طی یک خط خبری مشکوک از دست داشتن گروهی ناراضی در ایران به نام یوزپلنگان وطن در حادثه انفجارسایت هسته ای نطنز سخن پراکنی کرد، سردار قاآنی به نوعی از یک جریان ناراضی در درون ارتش آمریکا سخن گفته است. سوال اساسی این است که این گروه یا گروه های ناراضی چه کسانی هستند؟ سوال مهمتر نیز این است که سپاه قدس با این گروه ناراضی ارتباط دارد یا خیر؟! در حالیکه جواب این سوال برای محافل امنیتی آمریکا پرسش بسیار مهم و استراتژیکی خواهد بود، اظهارات سردار قاآنی نشان داد که سپاه قدس اشراف اطلاعاتی قابل توجهی از درون ارتش آمریکا و این گروه‌ها دارد.

 موضع گیری سردار قاآنی جدای از ارزش گذاری اطلاعاتی آن، از یک هوشمندی قابل توجه در آغاز یک پروژه هدفمند عملیات روانی برای دولت و نظامیان آمریکا حکایت می‌کند. مختصات این پروژه عملیات روانی جالب توجه است. در مراحل آغازین این پروژه ارتش آمریکا باید تصمیم بگیرد که علت اصلی آتش سوزی – نفوذ و خرابکاری امنیتی احتمالی- را بیان کند و یا در یک اضطراب روانی قرار بگیرد که خارج از آمریکا، ممکن است اطلاعاتی درباره علت اصلی حادثه منتشر شود.

 عملیات روانی فرمانده سپاه قدس البته فراتر از نشان دادن اشراف اطلاعاتی، تولید یک پیام ابهام‌آمیز نیز برای ارتش آمریکا کرده است. سپاه قدس علاوه بر اشراف اطلاعاتی بر این حادثه و عوامل داخلی ناراضی ارتش آمریکا، چه میزان توانایی در بکارگیری این عناصر را دارد؟! این سوال امنیتی زمانی وحشتناک تر می‌شود که فرمانده سپاه قدس گفته است که روزهای بسیار سختی در انتظار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 آمریکایی‌ها تاکنون نه تنها درباره تلفات خود در حمله موشکی به عین الاسد سکوت کرده بلکه درباره موضوع سقوط هواپیمای‌جاسوسی‌«E-11A» آمریکا در ولایت غزنی افغانستان در ژانویه سال جاری نیز پنهان کاری عجیبی کرده‌اند. حال با ورود سردار قاآنی به ماجرای آتش گرفتن یک ناو مهم نظامی آنهم در داخل دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکا، اینگونه تداعی می‌کند که باید از دوران جدیدی سخن گفت که یکی از مشخصه‌های اصلی آن این است که فرمانده سپاه قدس به دنبال وادار کردن آمریکا به اعتراف اجباری و علنی به آمار تلفات و شکست بعد از انجام اشتباه راهبردی در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی است.

 شعار ناوشکن امریکایی «بونهام ریچارد» به‌تازگی عملیات تعمیر و ارتقای تجهیزات را پشت‌سر گذاشته، این بوده است: «من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام». مساله اساسی این است که آیا یک پیام بزرگ نظامی و نمادین در حال شکل گیری است؟ پیامی که می‌گوید ارتش آمریکا قبل از آغاز یک جنگ دریایی جدید، با انفجارهای بزرگ در درون ناوهای خود روبه‌رو خواهد شد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    9 0
    کسی که نمازشب بخونه ازهیچ کسی نمی ترسه.دشمن ومرگ معنینداره خداهست قیامتشم هست برام دعاکنید تاجزع شهداباشم یاودود...
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    3 0
    دمتون گرم خدا رحمت کند حاج قاسم و مشمول دعای آن بزرگوار باشید و باشیم
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    با قرائت دعای مرزداران سهمی در پشتیبانی از مقاومت اسلامی داشته باشیم
  • پهپاد IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    هر کس دستش در دست رهبری و ولایت باشد، از همان قدرت ولایی، قدرت میگیرد. کاش باقی مسئولان نیز چنین بودند