جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوالفضل صابری اراکی

حوزه/ سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به شب زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام گفت: زیارت و توسل به اهل بیت(ع) در رفع بلاها و مشکلات کارساز است و علاوه بر رعایت فاصله فیزیکی نباید از تأثیر توسل غافل شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی طی سخنانی که در صحن‌های حرم مطهر منعکس شد، با اشاره به عظمت امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: ائمه (ع) همیشه واسطه فیض الهی بودند و در زیارت جامعه کبیره می خوانیم که خدا چیزهایی به شما اهل بیت(ع) داده است که به هیچ فرد دیگری نداده است.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) استثناهای وجود هستند و هیچ فردی مانند آنها نیست، گفت: یکی از نکاتی که امام سجاد علیه‌السلام در خطبه‌ای که در مسجد جامع دمشق خواندند این است که خدا به ما اهل بیت(ع) علم، حلم، شجاعت، سماحت، فصاحت و محبت در قلوب مؤمنین داده است.

سخنران آستان مقدس بانوی کرامت با بیان این که هرکس ائمه(ع) را می‌دید عاشق‌شان می‌شد، افزود: مأمون به خاطر این که پایگاه مدینه را از اهل‌بیت(ع) خالی کند حضرت را وادار به مهاجرت کرد و ایشان را در سرخس زندان کردند و همین حرکت باعث شد که امام رضا علیه‌السلام بیشتر در قلوب مردم جای بگیرند.

وی با اشاره به این که امام رضا علیه‌السلام از شهر مدینه به بصره آمدند و از چذابه وارد ایران شدند، افزود: در مسیر حرکت امام رضا علیه‌السلام از خوزستان به فارس، یزد، نائین و نیشابور هرکس ایشان را دید شیعه شد و امام رضا علیه السلام عظمت امامت و نور ولایت را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین صابری اراکی با بیان این که در شهر نیشابور هزاران محدث که بیشترشان هم اهل سنت بودند حدیث سلسله الذهب را از امام رضا علیه‌السلام نقل کرده‌اند، گفت: از امام رضا علیه السلام در مرو پرسیدند که چطور باید خواهراتان حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت کنیم و ایشان این زیارت‌نامه موجود را انشاء کردند.

وی با بیان این که زیارت نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها دایرة المعارف اهل‌بیت(ع) است، گفت: امام رضا علیه‌السلام فرمودند هر فردی که حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم را زیارت کند انگار من را زیارت کرده است و امام جواد علیه‌السلام هم فرمودند که هرکس عمه من در قم را با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

سخنران آستان مقدس بانوی کرامت با بیان این که امشب شب زیارتی مخصوص امام رضا علیه‌السلام است و ما با توجه به شیوع ویروس کرونا در قم توفیق زیارت داریم، افزود: رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک برای جلوگیری از ویروس کرونا خوب است ولی ما نباید دعا و توسل به اهل‌بیت(ع) را فراموش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha