چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابرکوه

حوزه/ مدیرکل زندان های استان یزد در دیدار با امام جمعه ابرکوه از سلامت کامل زندانیان استان یزد در برابر بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ابرکوه، در دیدار صبح امروز معاون اداره کل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد با امام جمعه شهرستان ابرکوه، حجت الاسلام حسینی فلسفه وجودی زندان را تنبیه اخلاقی و ایجاد زمینه ندامت در مجرم بیان کرد و گفت: شرط اصلی در پیشگیری از وقوع جرم که هدف اصلی در نظام اجتماعی و جامعه اسلامی است، داشتن جاذبه های ایمانی و اعتقادی است، زیرا انسان مؤمن مجرم نمی‌شود و زمینه وقوع جرم ضعف ایمان و نداشتن وجدان دینی است.

امام جمعه ابرکوه افزود: مهمترین کار زندان دادن تنبّه معنوی و تقویت مبانی ایمانی و بیدارسازی وجدان دینی خاطیان است که در قالب جلسات درس و کلاس های آموزشی صورت می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که خداوند مشکلات معیشتی مردم را که به نوعی دخیل در وقوع جرم است مرتفع کند.

در این دیدار مهندس سلیمی، مدیر کل زندان های استان یزد اظهار داشت: براساس سیاست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در اعمال رأفت اسلامی با هدف تقلیل آلام خانواده های زندانی، چهار ماه پایان مدت محکومیت مجرم تبدیل به مرخصی شده و عملاٌ زندانی چهار ماه زودتر از زمان ترخیص به آغوش خانواده بازمی‌گردد.

وی افزود: با دقت در امر رعایت پروتکل بهداشتی به لطف خدا در زندان های استان یزد، مشکل بیماری کرونا تاکنون نداریم و کانون اصلاح و تربیت که محل آموزش نوجوانان و جوانان خلافکار است نیز حالت قرنطینه دارد و مراجعه مجرمین به محاکم قضایی نیز به صورت ویدئوکنفرانسی انجام می گیرد تا نسبت به سلامت زندانی اطمینان کامل حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha