شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست ابرکوه

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان یزد از برگزاری دوره آموزش داستان‌نویسی ویژه طلاب و هنرمندان شهرستان ابرکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ابرکوه، در دیدار روز گذشته رؤسای تبلیغات اسلامی ابرکوه و حوزه هنری یزد با شهردار ابرکوه در خصوص گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی در شهرستان و مسائل مرتبط با «باغ هنر» گفت و گو و تبادل نظر شد.

رئیس حوزه هنری استان یزد در این دیدار که در دفتر شهردار ابرکوه انجام شد به ظرفیت‌های ساختمان باغ هنر اشاره و بر بهره‌گیری مناسب از این مجموعه در راستای تربیت استعدادهای هنری و ادبی جوان، تولید اثر و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری با رویکرد بومی تأکید کرد.

محمدصادق کوچک‌زاده، نبود راه مناسب برای دسترسی آسان به باغ هنر را عمده‌ترین مشکل این مجموعه دانست و افزود: اگر مرمت، اصلاح و نوسازی ساختمان باغ هنر سریع‌تر انجام و راه و روشنایی محوطه تأمین شود امکان تجهیز و راه‌اندازی دو سالن سینما با ظرفیت 150 نفر در این مجموعه وجود خواهد داشت.  

وی راه‌اندازی و فعالیت این مجموعه در نزدیکی سرو کهن‌سال ابرکوه را گامی در جهت پویایی فرهنگی و رونق گردشگری شهرستان عنوان کرد و با اشاره به خاستگاه خوب ادبیات در ابرکوه از راه‌اندازی دوره آموزش داستان نویسی ویژه طلاب و هنرمندان در این شهرستان خبر داد.

رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: با شکل‌گیری ادبیات، محتوا و مضمون تولید و آنگاه جریان‌سازی و حرکت در عرصه‌های مختلف آغاز می‌شود و با شروع این دوره آموزشی تولیدمحور، حداقل در سال‌های آینده یک نویسنده داستان اولی از این شهرستان به کشور معرفی شود. 

وی همچنین با تبریک انتصاب شهردار جدید ابرکوه، مساعدت و همکاری بیش از پیش شهرداری و ادارات مرتبط، برای رفع مشکلات باغ هنر را خواستار شد.

شهردار ابرکوه هم با اشاره به اتفاق‌های خوبی که به همت طلاب و هنرمندان در باغ هنر افتاده، گفت: این فعالیت‌ها که نشان دهنده ظرفیت‌های شهرستان است موجب تغییر نگاه ما به این مجموعه شد.

حسین حاتمی با بیان اینکه رویکرد شهرداری ورود به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: تلاش می‌کنیم به یاری خداوند مشکلات پیرامون باغ هنر برطرف شود و بیش از پیش شاهد اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری بویژه نمایشی در این مجموعه باشیم.

حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه هم گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از جمله نمایش‌های میدانی و چندرسانه‌ای در شهرستان ارائه کرد و حمایت‌ و مساعدت بیشتر شهرداری و ادارات شهرستان در عرصه‌های تبلیغی، فرهنگی و هنری را خواستار شد. 

رؤسای حوزه هنری استان یزد و اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در ادامه از مجموعه در حال مرمت باغ هنر بازدید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha