پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بخش بهمن ابرکوه

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده گفت: دلیل تأکید قرآن بر حجاب برای بانوان اولاً حرمت بخشیدن به زن و ثانیاً تأمین آرامش و امنیت این قشر از جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده، عصر امروز در نشست بانوان شهر مهردشت، با تأکید بر جایگاه والای بانوان در اسلام، اظهار کرد: در اسلام به جایگاه دختران بسیار تأکید شده است

 امام‌جمعه بخش بهمن، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) را الگوی دختران معرفی کرد و گفت: یکی از چیزهایی که موجب رضایت این بانوان بزرگ اسلام می‌شود، رعایت حجاب و پوشش است.

وی در مورد اهمیت حجاب، اذعان کرد: در قرآن کریم بیش از 10 آیه در مورد حجاب وجود دارد و از سه نوع حجاب سخن می‌گوید: حجاب پوششی، حجاب گفتاری و حجاب رفتاری، لذا تأکید قرآن بر رعایت حجاب برای حرمت بخشیدن و احترام گذاشتن به زن است، چراکه جایگاه زنان و دختران در جامعه و خانواده مهم است و باید سالم بمانند تا بتوانند نسل سالم تربیت کنند.

حجت الاسلام علیزاده بهترین راه نجات جامعه را از فساد و بدحجابی، مراجعه به قرآن و اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: در کشورهایی که حجاب و پوشش ندارند نه‌تنها حرص و ولع کم نشده، بلکه هر روز شکل جدیدی از بهره‌برداری جنسی رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha