جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صابر سهرابی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در واکنش به موضوع بدحجابی سطح استان، گفت: قطعاً من می‌پذیرم نواقص در جامعه وجود دارد، همچنین بحث باغات شهری و بدحجابی در سطح شهر یک فرهنگ است که اصلاح آن از عهده یک دستگاه برنمی‌آید، بلکه باید قوه قهریه، حوزه نرم‌افزاری و حوزه فرهنگ به این موضوع ورود کند.

صابر سهرابی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ وسیع، حساس و متولی گری‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی به‌ نوعی فعالیت‌های فرهنگی را انجام می‌دهند، از این‌ رو نیم درصد بودجه‌ای که دارند را در حوزه فرهنگ هزینه می‌کنند که درواقع یکی از وظایف آنان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس وظیفه ذاتی که برای آن تعریف‌شده فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند، اضافه کرد: بودجه‌ای که مجلس برای وزارت فرهنگ و ارشاد مصوب می‌کند به صد شاخه تقسیم می‌شود، یک شاخه آن در اختیار حوزه فرهنگ قرار می‌گیرد که نسبت به سایر حوزه‌های دیگر بسیار ضعیف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: با توجه به بودجه کمی که در اختیار بخش فرهنگ است اما نهایت تلاش بر این است که فعالیت‌ها را به‌صورت دقیق و منظم اجرا و دنبال کنیم.

وی در واکنش به مسائل بدحجابی سطح استان نیز خاطرنشان کرد: قطعاً من می‌پذیرم نواقص در جامعه وجود دارد، اما یک شاخه نمی‌تواند این نواقص را برطرف کند، بلکه باید تمام دستگاه اداری اجرایی استان دست‌به‌دست یکدیگر بدهند تا بتوان آن را اجرایی و عملیاتی کرد.

سهرابی در ادامه افزود: بحث باغات شهری و بدحجابی یک فرهنگ است که اصلاح آن از عهده یک دستگاه برنمی‌آید بلکه باید قوه قهریه، حوزه نرم‌افزاری و حوزه فرهنگ به این موضوع ورود کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha