جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موقوفات

حوزه/ معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰۰ سند اجاره در املاک و اراضی موقوفه تنظیم و جدید شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، داوود عسکرپور، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی و اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه، حفظ، حراست و صیانت از موقوفات است و در راستای تحقق این رسالت بزرگ همواره پیگیری های جدی از سوی کارشناسان اوقاف برای استیفای حقوق موقوفات صورت می پذیرد.

وی افزود: به همین منظور و از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۴۸۸ سند اجاره موقوفات در استان فارس تنظیم یا تجدید شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه فارس با بیان این‌که اسناد اجاره تنظیمی مربوط به موقوفات متصرفی و اشتراک التولیه است؛ گفت: بیشترین اسناد در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ممسنی و به تعداد ۳۴۳ فقره تنظیم و تجدید شده است.

عسکر پور پرداخت حقوق موقوفات را در اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش مؤثر دانست و تأکید کرد: بسیاری از موقوفات در کشور با نیات عام و امور عام المنفعه به ثبت رسیده است که همواره برکات فراونی برای مردم به ویژه افراد نیازمند دارد؛ از این رو هر چه متصرفان و مستاجران نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام کنند به افراد نیازمند بیشتری می توان کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha