جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه ضامن بقا و استحکام نهاد و بنیان خانواده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آرزو فلاحی نیا، مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر امروز در کارگاه عفاف و حجاب که برای بانوان شاغل در نهادها و دستگاه های اجرایی، در سالن همایش بهزیستی استان برگزار شد، با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب از تأکیدات دین مبین اسلام و قرآن کریم است، گفت: برای ترویج و فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه باید همت جهادی داشته باشیم چرا که رعایت این مهم نقش مهمی در تعالی و استحکام بنیان خانواده ها خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب در دو بعد فردی و اجتماعی، بیان داشت: رعایت عفاف و حجاب بانوان و دختران می تواند سلامت روحی و روانی اجتماع و در نهایت بنیان خانواده را به همراه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران لرستان با تاکید بر اینکه خانواده از ابتدایی ترین و ضروری ترین نهادهای اجتماعی جوامع انسانی است، تصریح کرد: بی شک ثبات و استواری نهادهای اجتماعی و خانوادگی در گرو استحکام بنیان خانواده است، لذا رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان از عوامل سازمان دهنده و استواری خانواده و جوامع محسوب می شود.

فلاحی نیا با اشاره به نقش و اهمیت عفاف و حجاب در روابط زوجین نیز یادآور شد: رعایت عفاف و حجاب از سوی زوجین می تواند روابط آنها را در زندگی عمیق تر و مستحکم تر سازد.

 وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب تمام تلاش خود را برای کمرنگ ساختن عفاف و حجاب در جامعه بویژه در بین خانواده ها بکار گرفته اند، خاطرنشان کرد: امروز طراحان برنامه های ماهواره ای تمام تلاش خود را برای خدشه دار کردن و نابودی بنیان خانواده بکار گرفته اند و تلاش می کنند تا بدحجابی و بی عفتی را در جامعه ترویج دهند که باید در مقابل این توطئه ها با بصیرت و هوشیار باشیم.

 وی با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب و رعایت اصول کلی حجاب برای فعالیت اجتماعی زنان در جامعه، گفت: رعایت عفاف و حجاب در دستگاه ها و نهادهای اجرایی باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات باشیم.

 مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر در پایان با اشاره به اینکه خواهران طلبه و مبلغ نقش بسزایی در اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارند، افزود: کارکرد اجتماعی حوزه های علمیه و فعالیت مبلغان تنها منحصر به درس، بحث و منابر سخنرانی در ایام خاص نیست بلکه باید در تمام سنگرهای تعلیمی، فرهنگی و الگویی در جامعه حضوری فعال داشته باشند و درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تبلیغ و روشنگری بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha