شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برنامه ریزی و آینده نگری دو عنصر مهم در موفقیت هر تشکیلاتی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی است، اینکه بدانیم نیازهای آینده ما چه چیزی است و از قبل اینها را برنامه ریزی کنیم، اینکه بدانیم دشمن برای آینده ما چه تدارکاتی دیده است و هجوم فرهنگی دشمن در چه محورهایی است و برای مقابله برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امام جمعه خرم آباد امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه تبلیغ و تبلیغات از تاریخ حیات بشر جدانشدنی است، اظهار داشت: تبلیغ امری بدیهی است و هرکسی علاقه‌مند است افکار و عقاید خود را به دیگران منتقل کند، تبلیغات در تمام ادیان و مذاهب هم وجود داشته است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت وجود نهادهایی که افکار و آرمان‌های فکری و دینی نظام نوپای جمهوری اسلامی را در جامعه تبلیغ کند تشخیص داده شد و این نهادها با هوشمندی امام راحل یکی پس از دیگری شکل گرفت، تصریح کرد: یکی از این نهادها سازمان تبلیغات اسلامی است؛ این سازمان در طول بیش از ۴۰ سال از عمرش دچار تحولاتی شد و رو به رشد حرکت کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در طول زمان مأموریت‌های ویژه ای هم پیدا کرده است، سیاستگذاری، برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی، زمینه سازی برای تربیت نیروهای مؤمن، گروه‌های جهادی، تشکل‌های دینی و مذهبی و… از جمله این رسالت‌ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، سازماندهی و اعزام مبلغ به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم است، گفت: البته نهادهای فرهنگی دیگری هم مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه وجود دارند؛ وظیفه مشترک که مربوط به ارشاد و تبلیغات اسلامی است آن جنبه تبلیغ فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد: البته مقام معظم رهبری در کنار اینها از حوزه هنری هم نام بردند و در تعبیری فرمودند که حوزه هنری باید حزب‌اللهی باقی بماند و با برنامه‌های دینی و فرهنگی که دارد مباحث دینی و فرهنگی را در بدنه هنر رسوخ و نفوذ بدهد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برنامه ریزی و آینده نگری دو عنصر مهم در موفقیت هر تشکیلاتی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی است، اینکه بدانیم نیازهای آینده ما چه چیزی است و از قبل اینها را برنامه ریزی کنیم، اینکه بدانیم دشمن برای آینده ما چه تدارکاتی دیده است و هجوم فرهنگی دشمن در چه محورهایی است و برای مقابله برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: قرآن عزیز و اسلام درخشان و فرهنگ متعالی دینی در نزد ما بالاترین جایگاه را دارد، وظیفه سازمان تبلیغات هم معرفی اسلام درخشان و قرآن عزیز و فرهنگ متعالی دینی است و به واسطه این مأموریت سازمان تبلیغات جایگاه مهمی دارد و همه باید سازمان تبلیغات را در این جهت کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی مأموریت شهدای عزیز انقلاب اسلامی است، ده‌ها هزار شهیدی که در مسیر انقلاب برای اعتلای قرآن و معارف دینی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، افزود: سازمان تبلیغات مدیریت‌هایی را در طول عمر خود در سطح کلان و در استان ما داشته است، از مجموعه آن مدیران و کارکنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز حجت الاسلام قدرتی که به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی لرستان معرفی شدند، ایشان شخصیتی هستند که در دانشگاه محوریت و مسئولیت داشته‌اند، اشراف کامل به مسائل استان دارند، گفت: همه ما تمام توان خود را به کار می‌گیریم ایشان را کمک کنیم، از دانش و تجربه و سوابق لازم برخوردار هستند، امیدواریم با توان جدید و با استفاده از مجموعه سازمان تبلیغات بتوانند گام‌های رو به رشدی بردارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خطاب به حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شما مسئولیت مهم و کلانی در سطح کشور بر عهده دارید، تصریح کرد: لرستان پادگان نظام جمهوری اسلامی بوده است، هم خود از امنیت برخوردار بوده و هم در ایجاد امنیت در سراسر کشور نقش اثر گذاری داشته است، رهبری فرمودند لرستان مرکز تدین و انقلابی گری است، امروز این مرکز تدین با مشکلاتی مواجه است که شما هم اطلاع دارید و این مشکلات به عدم توازن در توسعه برمی گردد و نیازمند توجه مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: در یک مقطعی از زمان که قضیه جنگ اتفاق افتاد هر آسیبی که به استان‌های مرزی وارد می‌شد، لرستان هم دچار می‌شد، سازندگی به سمت استان‌های مرکزی رفت که به دور از جنگ بودند؛ در زمان سازندگی هم توسعه از استان‌های مرزی شروع شد، این مسائل باعث شد که امروز لرستان از جهت نرخ بیکاری، تورم و عدم رونق مطلوب کسب و کار در رنج باشد.

وی افزود: مدیران و مجموعه کارگزاران همه در حال تلاش هستند، در این مقطع از زمان وحدت، وفاق و همدلی در بین همه وجود دارد، و یک صدا از استان بلند می‌شود و آن صدا پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha