چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مصاحبه -حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهاجرانی نویسنده کتاب کودک ونوجوان

حوزه/ کار برای کودک و خردسال با ظرافت ها و دقت های خاصی باید همراه باشد و هرکسی بدون دانش این کار توانایی ورود به این عرصه را ندارد.

حجت الاسلام مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت کار در عرصه کودک و خردسال و انگیزه خود از نگارش این دوجلد کتاب برای کودکان گفت: کتاب "زندگی و زیارت امام رضا(ع)" ویژه بچه های دوم و سوم ابتدایی با زبانی ساده و قابل فهم برای این رده سنی نوشته شده است و معتقدیم کار برای کودک و خردسال با ظرافت ها و دقت های خاصی باید همراه باشد و هرکسی بدون دانش این کار توانایی ورود به این عرصه را ندارد.

وی افزود: سعی کرده ام در این کتاب آداب زیارت را برای کودکان بگویم و همه آن معارف والای زیارت را به زبانی شیرین و قابل فهم بیان کرده ام تا برای آنان قابل استفاده باشد، به عنوان مثال در این کتاب برای نشان دادن اهمیت حجاب و محرم و نامحرم ذکر کرده ام که باید دختران و خانم ها در جلوی نامحرم وضو نگیرند اما پسرها به همراه پدرانشان می توانند از شیرهای آب داخل حیاط حرم وضو بگیرند و مسائل دیگر زیارت.

این نویسنده و پژوهشگر عرصه خردسال و کودک خاطر نشان ساخت: در این کتاب به خوبی بیان کرده ام که زیارت تنها این نیست که انسان به حرم مشرف شود بلکه می شود در هر جایی انسان مومن اهل بیت(ع) را زیارت کند و به نظرم این کار یک کار ابتکاری بوده است که زندگی و زیارت امام رضا(ع) ویژه کودکان در کنار هم بیان شود  و سعی کرده ایم از یک داستانی استفاده کنیم که یک خانواده به سمت مشهد مقدس حرکت می کنند و اماکن مختلف  و صحن های مختلف حرم را به زبانی شیرین و کودکان معرفی کرده ایم.

حجت الاسلام مهاجرانی افزود: در پایان کتاب یک گفت و گوی صمیمانه و دوستانه هست بین کودک و امام رضا(ع)  و دعاها و حرف های دل است که به امام رضا(ع) می زند که امیدواریم مورد توجه کودکان قرار گیرد.

وی گفت: هم باید مراقب بود که با توصیف بیش از حد جنبه معنوی و الهی این ذوات مقدسه جنبه الگو بودن آن بزرگواران برای مردم سخت نشود و هم باید مراقب بود که تنها به صرف بیان الگو بودن اهل بیت(ع) بسنده نشود و هر دو جنبه با هم ذکر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha