پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه بانوان با حجت الاسلام مدرسی

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: بانوان متدین با حضور خود در فضای حقیقی و مجازی، باید ترویج دهنده حجاب و ارزش ها باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی در نشست فرهنگی پژوهشی با بیان شرایط امر به معروف، اظهار داشت: احتمال تأثیر یا علم به تأثیر را باید در امر به معروف در نظر داشت.

وی با بیان اینکه محرمات، ذاتی یا برگرفته از محرمات ذاتی است، ادامه داد: حکم ذاتی به طور صریح در کتاب و سنت بیان شده است و تبرّج و خودنمایی هم از جمله مصادیق حکم ذاتی است؛ هر چند در تعیین مصادیق بین علما اختلاف نظر وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تأکید بر اینکه ملاک و معیار ما فتوای رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ایشان دوچرخه سواری را هم مصداق تبرج می دانند.

تولیت مدرسه علمیه «مصلی» یزد با بیان اینکه هر روز گزارشاتی از باب امر به معروف در جامعه توسط نیروی انتظامی به ایشان ارسال می شود، افزود: برای سرمایه گذاری در این امر باید از جان، هزینه و در چارچوب دین و ارزش های دینی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه در پاسخ مکفی و قانع کننده به شبهات، باید خود را مجهز کرد، اظهار داشت: بانوان متدین باید در فضای مجازی حضور فعال داشته و مروج ارزش ها و حجاب باشند و در این زمینه هم از ابزارهای مورد نیاز کمک بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در پایان  بر کمک گرفتن و مطالبه گری از نهاد سپاه، بسیج، شورای فرهنگی، نیروی انتظامی، امام جمعه، استانداری و... در جهت ترویج حجاب و نظارت بر آن تأکید کرد.

این نشست با حضور معاونان پژوهش و فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد و برخی از مدیران مدارس علمیه خواهران یزد در دفتر نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha