جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پلمپ

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وجود برخی بورس بازان، دلالی ها و سودجویی ها در حوزه زمین و مسکن، گفت: گرچه ورود به این حوزه از وظایف اولیه دستگاه قضا نیست اما عزم دستگاه قضاء استان در برخورد با دلالان و سودجویان و برخی از کارشناسان التهاب آفرین در این حوزه جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه زمین و مسکن یک سری افراد دلال و سودجو با ایجاد اشتهای کاذب و قیمت های غیرمتعارف در حال فعالیت هستند، گفت: دستگاه قضائی استان طرح برخورد با افراد سودجو و دلال در حوزه زمین و مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با بررسی های اولیه و همکاری ضابط‌های عام و خاص دستگاه قضا از جمله نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مستندسازی اولیه دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان دستور برخورد با این افراد سودجو و دلال در حوزه اراضی و مسکن را صادر کرد.

دهشیری تصریح کرد: در این راستا ۲۰ تیم سه نفره که در رأس هر تیم یک قاضی دادسرا حضور داشت نسبت به ورود میدانی اقدام و در این راستا تعدادی افراد دلال و سودجو دستگیر شدند.

وی با بیان این که تعدادی از این افراد هم محل مشخصی برای فعالیت نداشتند، افزود: در خصوص این افراد نیز اقدامات قضایی و قانونی لازم انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: کارشناسانی که در این راستا کمک به ایجاد التهاب و ارتقاء کاذب قیمت ها داشته اند، شناسایی و برخورد با آن ها در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد.

دهشیری با بیان اینکه فلسفه ورود دستگاه قضا در این حوزه در راستای مهار افزایش قیمت ها و ایجاد آرامش نسبی در حوزه زمین و مسکن است، تصریح کرد: هر چند که این وظیفه اولیه دستگاه قضا نیست و بر عهده نهادهای دیگر است که باید نظارت کامل بر حوزه قیمت زمین و مسکن داشته باشند.

وی با اشاره به نقش واسطه گری مشاوران املاک، گفت: دستگاه قضائی استان قدردان افرادی است که در حوزه بنگاه های املاک براساس قانون و به صورت سالم در حال فعالیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش برخی از صفحات و کانال ها در افزایش قیمت زمین و مسکن، گفت: در این راستا نیز برخورد با صفحات و کانال های متخلف در دستور دستگاه قضائی استان قرار گرفت و تعدادی از آن ها مسدود شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha